Avatar billede cheff25 Nybegynder
26. november 2006 - 00:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med eksterne harddisk

Jeg har købt en alu-case fra "Adiance", i den har jeg sat en 120 GB HD fra "Maxtor" (Jumber sat til master. Haddisken er formateret og gjort klar med Maxtor's geniale program MaxBlast.
Men når jeg sætter den til min pc, får jeg en besked om, at den ikke er formateret, og når jeg ber Windows XP om at formatere, så kan den kun lave 31,4 GB, og jeg kan ikke lave flere partioner.
Jeg har prøvet at formaterer den til både fat32 og ntfs, men den kan ikke bruges med nogen af dem. Jeg har prøvet at dele den i 4 partioner af 30GB, men det hjalp stadig ikke.
Når den eksterne harddisk er sat til min anden stationære pc, kan den slet ikke findes, og når jeg sætter den til deindbyggede usb porte, sker der slet ikke noget. Jeg har også et 4x usb 2,0 pci kort, og når jeg sætter den til der, så kommer den heller ikke frem, til gengæld fjerner den alle de flytbare drev (Kortlæser), som et tilsluttet pci kortet.
Jeg har prøvet at sætte den eksterne til mens den har været slukket, og mens den har været tændt. Jeg har prøvet mens pc'en har været slukket og tændt. Der sker stadig intet. HVis den eksterne er tilsluttet usb porten og har strøm på, når jeg tænder min pc, så kan jeg ikke boote.. Jeg bliver nødt til at tage strømmen på hd'en, så starter indlæsningen af windows, og når det er færdig, kan jeg tænde hd'en igen, dog uden at den dukker op som ny hardware.
Jeg kan ikke se den i enhedshåndtering.
Jeg kan ikke finde den i "tilføj ny hardware"
Jeg har haft tilsluttet hd'en medf idekabel, og der virker alle 120gb fint. Men jeg kan kun få den til at virke som ekstern med de 31,4 gb. Og det kun hvis den først er blevet formatert af xp på den pc, der kan finde den.

Det er et langt spørgsmål, men jeg syntes det var vigtigt, at påpeje alle de steder, hvor jeg har løbet panden i mod muren.

Håber at eksperterne kan hjælpe med at få min eksterne til at virke.
Avatar billede gratis Nybegynder
26. november 2006 - 06:21 #1
har du testet disken for fysiske fejl ? http://tjek.nu/l1
Avatar billede newts Nybegynder
26. november 2006 - 11:25 #2
Prøv "start"- "kontrolpannel"- "administration"- "computeradministration"- Diskhåndtering". Her bør du kunne se og evt administrere din harddisk.
Jeg har tidligere haft problemer med "goast" ikke kunne se harddisken,med dens usb drivere,  men når den er under 50gb, kunne den godt. Du mangler måske at køre en opdatering af din XP, da der nok mangler nogle drivere til harddisken.
Avatar billede cheff25 Nybegynder
28. november 2006 - 11:25 #3
Hej og tak for Jeres indlæg. Mit Windows er fuldt opdateret og jeg har tjekket disken for fysiske fejl.
Avatar billede newts Nybegynder
28. november 2006 - 12:15 #4
Prøv at "fjern partitionen" og opret den igen, men inden fra windows xp, som jeg beskrev tidligere.
Det med at sarte med disken i USB porten, kan have noget med "bootsekvensen" i BIOS opsætningen.
Det kan være at den box du har kørt, ikke kan køre med større harddiske???
Hvad er firmanavnet på produktet og hvor har du købt den, så kan jeg da prøve at spore dataene.