Avatar billede sbj1 Juniormester
26. november 2006 - 21:26 Der er 4 kommentarer

Ingen strøm på Medion PC, når der trykkes på power on knap

Jeg har en Medion stationær PC (model: MT6, type: MED MT 163), som pludselig ikke vil tænde, når jeg trykker på power on/off knappen. Det er den model, hvor der kommer et blåt lys i kanppen, når den tændes.

Når jeg trykker på knappen nu kommer der i et splitsekund et blåt lys, og når jeg åbner ind til PCén kan jeg se at der udover det korte blå lysglimt også er strømtilførsel til ventilatoren i et splitsekund, fordi den også bevæger sig ganske lidt.

Da PCén er ude over garantiperioden, vil jeg gerne have et godt råd om hvad der kan være i vejen, når den ikke vil tænde, men alligevel får strømtilførsel et splitsekund, når der trykkes på power knappen. Er der en del jeg selv kan skifte, eller noget jeg kan forsøge for at lokalisere fejlen 100%?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. november 2006 - 21:55 #1
Når pc'en ikke starter op, kan man ikke rigtigt køre nogle væktøjer til at teste hardwaren.. det er derfor svært at lokalisere sådanne fejl, og jeg tror den letteste løsning er at skiftevis skifte komponenter ud, indtil du finder fejlen.

Derfor skal du have fingrene i noget hardware der er kompatibelt med dit system..

Jeg ville først skælle alt udnødvendig ud af pc'en, alt der ikke er et krav for skærmbillede... diske/disk drev både ide kabler og strøm, alle unødvendige tilføjelses kort (alt ud over grafikkort).

Så ville jeg forsøge igen.. sker det samme, ville jeg først prøve med anden psu, dernæst cpu og ram, og til sidst bundkort...
Avatar billede sbj1 Juniormester
26. november 2006 - 22:15 #2
Jeg har løst problemet, samtidig med at et andet er opstået.
Jeg prøvede at tage batteriet på bundkortet ud et minuts tid - uden at det hjapl.
Så prøvede jeg med en anden strømforsyning og det hjalp.
Men på grund af det md natteriet, så tror jeg nogen af indstillingerne i BIOS e.l. er påvirket, for nu vil maskinen ikke starte op som sædvanligt i windows-'
Avatar billede sbj1 Juniormester
26. november 2006 - 23:27 #3
Jeg prøver med en præcisering på en anden tråd, nu hvor mit primære problem med hardwaren er løst.
Avatar billede Eik A Praktikant
01. juni 2016 - 21:13 #4
Hej sbj1, det er godt nok længe siden, men jeg google for at finde nogen med samme problem, og du har oplevet præcis det samme med en Medion stationær - bortset fra, at min ikke engang har et glimt i sig. Men mit spørgsmål er, hvordan du fik fat i en strømforsyning? Jeg har nemlig også mistænkt min for at have problemet dér. Håber du kan huske det...