Avatar billede christianskou Nybegynder
26. november 2006 - 21:44 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Keylogger på min PC

Hej derude, jeg er en dreng på 12, som måske har fået en keylogger ind på min PC.

Nogen der ved hvad jeg kan gører, så den er 100% væk?
Mangler VIRKELIG hjælp! Jeg er comp nørd i forvejen, så ved lidt.
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. november 2006 - 21:55 #1
Har du nogen særlig grund til at tro, at der skulle være en keylogger?

Har du prøvet et antivirus program?
Avatar billede christianskou Nybegynder
26. november 2006 - 22:01 #2
Ja, jeg har scannet med AVG - den poppede op med en virus. Jeg gik ind på hjemmesiden www.nsprograms.webbyen.dk - fordi jeg ville have et program til www.n.dk (som jeg ikke ved om er "Ulovligt" til chatten) ..
Avatar billede christianskou Nybegynder
26. november 2006 - 22:01 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:50:52, on 26-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS.002\System32\smss.exe
C:\WINDOWS.002\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS.002\system32\services.exe
C:\WINDOWS.002\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS.002\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.002\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS.002\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS.002\ATKKBService.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS.002\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS.002\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.002\Explorer.EXE
C:\WINDOWS.002\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS.002\vsnpstd3.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\programmer\valve\steam\steam.exe
C:\WINDOWS.002\system32\WgaTray.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 USB Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500USB.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS.002\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Christian.CHRILLE\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS.002\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [snpstd3] C:\WINDOWS.002\vsnpstd3.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS.002\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS.002\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500USB.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 USB Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500USB.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.www.n.dk
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by118fd.bay118.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS.002\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS.002\ATKKBService.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS.002\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede christianskou Nybegynder
26. november 2006 - 22:09 #4
det er min LOG - glemte at ligge den i spørgsmålet..
Avatar billede old-faithful Praktikant
26. november 2006 - 22:31 #5
Men AVG fik ordnet virussen?

Jeg kan ikke se noget snavs i din log.
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 09:19 #6
Ja, der kom noget og jeg trykket på "Heal" og har nu slettet den fra vault. Er du sikker på du ikke kan se noget i min log :) ?
Avatar billede nva Praktikant
27. november 2006 - 11:06 #7
Loggen er også ren i mine øjne :)
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 13:22 #8
Er i sikre :P ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. november 2006 - 14:55 #9
Der er ikke noget i Hijackthis-loggen, men hvis du vil have et par ekstra-checks, så prøv at scanne med Dr.Web og SuperAntispyware:

-- Hent "SuperAntiSpyware free" herfra:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm
Installer, og opdater scannereren.

-- Hent Dr. Web, og gem det på skrivebordet:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til. Lad den slette hvad den finder (say Yes to all). Undervejs i scanningen vil der dukke en grøn popup som tilbyder dig at købe Dr.Web, hvor du får mulighederne "Buy" eller "50% discount". Her skal du bare lukke popuppen, ved at klikke på krydset øverst til højre.

Når den skriver "Select object for Scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet - File Types, prik i - All Files
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved "Prompt on action"
Ved "Move path", skriver du i tekstboksen "c:\" Så der kommer til at stå "c:\infected".
Skift til fanbladet Log File. Der fjerner du flueben ved: "Scanned objects" og "Archivers name".
Tryk på Anvend

Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.
Tryk så på den grønne pil nederst til højre, så scanner den.
Lad den slette/move hvad den finder (Say yes to all)

Når scanningen er færdig, gå op i file – Tryk på- Save Report list.

Så ligger der en en fil der her hedder "drweb.csv" på skrivebordet. Luk Programmet

-- Start herefter SuperAntispyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

-- Genstart til normal tilstand (scannereren tilbyder måske at gøre det).
Åbn scannereren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med indholdet af drweb.csv.
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 15:03 #10
Det lyder meget indviklet ..
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. november 2006 - 15:08 #11
Det er det ikke ;-)

Prøv bare at tage det skridt for skridt. Så skulle det give sig selv undervejs. I bund og grund er det bare, at du skal hente 2 scannere, som skal scanne din computer igennem for skjulte infektioner.
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 15:09 #12
Når den skriver "Select object for Scanning" nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet - File Types, prik i - All Files
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Move.
Fjern flueben ved "Prompt on action"
Ved "Move path", skriver du i tekstboksen "c:\" Så der kommer til at stå "c:\infected".
Skift til fanbladet Log File. Der fjerner du flueben ved: "Scanned objects" og "Archivers name".
Tryk på Anvend

- det der lyder indviklet :p

- nu har jeg hentet SUPERAntiSpyware, og taget en complete scan :).
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 15:15 #13
- Det er Dr. Web, der lyder indviklet ...
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. november 2006 - 15:44 #14
Ok, så start med SuperAntispyware. Så kan vi få et indtryk af, om det er nødvendigt med yderligere scanninger.
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 17:15 #15
ejvindh -

SUPERAntiSpyware har ikke fundet andet end:

Adware.Tracking Cookie, dem har den fundet 7 af.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. november 2006 - 19:08 #16
Ok, så tror jeg ikke der er nogen grund til yderligere bekymring. Jeg lægger så et svar her. Men det vil være rimeligt at dele pointene ud mellem flere af dine hjælpere i tråden :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. november 2006 - 19:09 #17
Så må jeg hellere også lige lægge et svar :-)

Tracking cookies er ikke det værste snavs man kan komme ud for ;-)
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 20:49 #18
Det ved jeg godt faithful :p
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. november 2006 - 20:57 #19
Du synes ikke et log-eftersyn var noget værd? Nå, men godt at du fik løst problemet.
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 21:55 #20
Hvad mener du faithful?
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. november 2006 - 22:01 #21
Ikke noget. Fortsat god aften :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. november 2006 - 22:01 #22
Jeg tror at old-faithful også gerne ville have haft andel i de udlovede point. Hvis det var en fejl at du afviste hans svar, siger du bare til. Så opretter jeg et tillægs-spørgsmål, hvor old-faithful kan hente sin andel. :-)
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 22:05 #23
Jeg er ny herinde, så jeg er ikke god til det der, ved godt jeg kom til det. Men ved ikke hvad jeg gjorde :S. Det var ikke med vilje mann . Sorry :/ , og RIGTIG MANGE TAK ALLE JER DER HAR SKREVET TIL MIG :) <333333333333333
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. november 2006 - 22:07 #24
Nej nej... stop.. jeg skal ikke have noget. Undrede mig bare lidt.
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 22:08 #25
faithful, du må virkelig undskylde hvis jeg har gjordt noget forkert, det eneste jeg kan finde ud af er at skrive en kommentar herinde. Jeg lavede en bruger igår :/ . Undskyld ;'/
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 22:09 #26
- jeg ved ikke engang hvordan jeg får point
Avatar billede christianskou Nybegynder
27. november 2006 - 22:17 #27
Du synes ikke et log-eftersyn var noget værd? Nå, men godt at du fik løst problemet. - Er du ikke sød at forklare hvad du mente please :) ? - Og hvad undrede du dig over x) ville blive glad hvis du skrev det.
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. november 2006 - 22:30 #28
Jeg hentydede bare til at jeg kiggede din HijackThis log igennem. :-)

Så du ved det i fremtiden, giver man normalt point til dem man synes har været en hjælp. Hvis man ikke synes at nogen har været til hjælp, opretter man selv et "svar", vælger sig selv og accepterer. Folk som man vil tildele point skal oprette et svar - herefter kan du accepterer svarene. Hvis du kun vælger en af dem der har svaret, er der kun én person der får point, og de andre afvises. Hvis du vælger at acceptere flere svar, deles point i mellem disse.
Avatar billede christianskou Nybegynder
28. november 2006 - 13:31 #29
I har begge været en stor hjælp. Og jeg ved ikke hvordan man afviser og acceptere spørgsmål. Så du må meget undskylde.
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. november 2006 - 13:50 #30
Hehe, alt i orden.
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. november 2006 - 14:00 #31
Christianskou: Det skal du ikke tænke mere på. Old-faithful kan hente sin andel af pointene i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/747585

Hvis du regner med at gøre brug af Eksperten oftere i fremtiden, kunne det måske være en ide at sætte sig lidt ind i hvordan det hele foregår. Disse 2 links er ganske oplysende:
http://expfaq.dk/
http://www.eksperten.dk/regler.phtml

:-)
Avatar billede christianskou Nybegynder
28. november 2006 - 14:16 #32
Tak begge to :-)
Avatar billede christianskou Nybegynder
28. november 2006 - 17:49 #33
Er i ikke søde lige og tjekk den her log, ren for skidt og snavns:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:46:50, on 28-11-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS.002\System32\smss.exe
C:\WINDOWS.002\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS.002\system32\services.exe
C:\WINDOWS.002\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS.002\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.002\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS.002\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\WINDOWS.002\ATKKBService.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS.002\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS.002\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS.002\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS.002\Explorer.EXE
C:\WINDOWS.002\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS.002\vsnpstd3.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\programmer\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\RALINK\RT2500 USB Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500USB.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
c:\programmer\valve\steam\steamapps\christianskou\counter-strike\hl.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS.002\system32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Christian.CHRILLE\Skrivebord\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS.002\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [snpstd3] C:\WINDOWS.002\vsnpstd3.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS.002\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS.002\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\programmer\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: RaConfig2500USB.lnk = C:\Programmer\RALINK\RT2500 USB Wireless LAN Card\Installer\WINXP\RaConfig2500USB.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.www.n.dk
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by118fd.bay118.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS.002\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS.002\ATKKBService.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS.002\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. november 2006 - 19:05 #34
Den er ligeså ren som den var sidste gang du lagde den herind.

Men du har nu 2 antivirus-programmer installeret (Antivir og AVG), og det kan godt sløve og give konflikter. Derfor vil jeg anbefale at du afinstallerer det ene.
Avatar billede christianskou Nybegynder
28. november 2006 - 19:20 #35
Hvilket vil du anbefale jeg skal beholde min Ven :) ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. november 2006 - 20:34 #36
Personligt synes jeg bedst om AVG, men de ligger nok nogenlunde på niveau med hinanden.
Avatar billede christianskou Nybegynder
28. november 2006 - 21:42 #37
Hvad har bedst Firewall system? - Og hvad finder mest.

- Når du siger det kan sløve når man har 2 antivirus programmer, kan det ikke også sløve hvis jeg både har Ad-Aware, og SuperAntiSpyware?
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. november 2006 - 21:58 #38
Hvis du skal have integreret Firewall skal du betale for det. Jeg ved at man kan købe en udgave af AVG, som har integreret firewall.

Ad-Aware og Superantispyware konflikter ikke, eftersom Ad-Aware ikke har realtime-protection. Den kan kun bruges til at scanne med ved givne lejligheder. Det samme gælder i øvrigt for den gratis udgave af Superantispyware.

Nogle råd til sikkerhedsprogrammer og opførsel kan du finde på disse links:
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://www.ejvindh.net/viewtopic.php?t=37
Avatar billede christianskou Nybegynder
28. november 2006 - 22:05 #39
Wow du ved meget mann :o
Avatar billede christianskou Nybegynder
29. november 2006 - 15:09 #40
- Jeg må ikke købe programmer osv. til min computer, det siger mine forældre :'(
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. november 2006 - 19:15 #41
Som du vil kunne se på de links jeg har lagt, er der mange af de nævnte programmer, der er gratis. ;-)
Avatar billede christianskou Nybegynder
29. november 2006 - 21:06 #42
Kan ikk tage mig sammen til at læse alt dette. Men vil gøre det en dag jeg keder mig :D
Avatar billede christianskou Nybegynder
30. november 2006 - 18:23 #43
ejvindh - kan du ikke tjekke om der ligger noget virus/spyware eller andet snavs på hjemmesiden: www.nsappz.frac.dk ?