Avatar billede sbj1 Juniormester
26. november 2006 - 23:44 Der er 1 kommentar

Hvordan gendannes indstillinger på Phoenix Award BIOS?

Min Medion staionære PC kunne ikke tænde, hvorefter jeg først prøvede at cleare CMOS ved. at tage batteriet på bundkortet ud et minuts tid. Det hjalp ikke, hvorefter jeg satte en anden strømforsyning i.

Det hjalp og nu kan min PC tændes, men jeg tror det at jeg har haft batteriet ude af bundkortet har betydet noget for indstillingerne i den Phoenix AwardBIOS CMOS setup, som er på min PC.

PC har før ovennævnte problem kom og blev løst baltid kunne starte helt normalt op. Når jeg starter op nu sker der følgende:

Der kommer den sorte opstartsskærm med hvid tekst, med følgende oplysninger:
---------------------------------------
Main Processor oplysninger
Memory Testing 262144 K  OK

Primary Master: ST3120023A
Primary Slave: None
Secondary Master: None
Secondary Slave: JLMS-DVD Rom -LTD-165 H CHOU

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISC AND PRES ENTER.
------------------------------------

Jeg har prøvet at isætte Application og Support CDén, og så fremkommer der et billede om jeg vil boote fra Harddisk eller CD-rom.

Når jeg vælger boot fra harddisk kører PC en bare i ring og kommer tilbage til samme billede med dette spørgsmålet om hvad jeg vil boote fra.

Når jeg vælger boot fra CD rom (og recovery) fremkommer følgende tekst:
---------------------------------
The file Retten.exe is missing in original directory...If the retten.exe file has been moved to another directory or drive you have to start the recovery manually.
A:\
---------------------------------

Skal jeg skrive et andet bogstav her, eller skal jeg ind og rette i BIOSsen?
Avatar billede sbj1 Juniormester
27. november 2006 - 00:27 #1
Jeg har efterfølgene læst at når batteriet fjernes fra bundkortet et minuts tid, så slettes alle CMOS-dataog når jeg har slettet alle data i lageret, skal de gendannes ved næste opstart og at med den de ny bundkort går det ofte meget uproblematisk - af sig selv. Der står jeg måske lige skal opsætte diskettedrevet; harddisken detekteres ofte automatisk.

Er det korrekt og i givet fald hvordan gør jeg det?