Avatar billede razorblade Nybegynder
28. november 2006 - 11:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Data ud af en iframe der har display="none"

Hej E.
Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at smide noget data fra en iframe ud på hovedsiden.

Jeg har en iframe der refresher af sig selv hvert 3. minut.
Den er sat til style="display:none;" for at den ikke ødelægger mit design.
Når iframen så refresher skal jeg gerne have smidt det indhold der er i iframen ud af iframen så det kan ses på hovedsiden.

Er der nogen der har et godt eksempel på hvordan det kan klares?

Og grunden til jeg har noget info i en iframe er fordi jeg ikke vil have at hele min side refresher hvert 3. minut.
Avatar billede fennec Nybegynder
28. november 2006 - 12:02 #1
Den side som iFramen viser, ligger den på dit eget domæne eller er det et andet (f.eks jp.dk)
Avatar billede razorblade Nybegynder
28. november 2006 - 12:11 #2
Alt ligger på min egen server, og samme domæne.
Avatar billede fennec Nybegynder
28. november 2006 - 12:24 #3
Har du evt overvejet at bruge AJAX??
http://www.w3schools.com/ajax/default.asp

Det er bygget specielt til dette, men det virker ikke fuldt ud i alle browsers (IF og FF virker det i)
Avatar billede fennec Nybegynder
28. november 2006 - 12:28 #4
Men for at vende tilbage til en iFrame, så skal du tilføje en kode ala dette til iFrame siden:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
<!--
parent.document.getElementById("enDiv").innerHTML = "Hej med dig"
//-->
</SCRIPT>

På hovedsiden skal du så have et element hvor du smider teksten ind:
<div id="enDiv"></div>
<iframe src="dinFrameSide.asp"></iframe>
Avatar billede razorblade Nybegynder
28. november 2006 - 12:30 #5
Problemet er at det er javascript jeg skal have ud fra min iframe.
Og jeg kan vel ikke sende javascript kode ud med javascrip kode hehe.

Hvis du forstår ?
Avatar billede razorblade Nybegynder
28. november 2006 - 12:32 #6
Og ja, for ikke at glemme AJAX.
Jeg har hørt meget godt om det - men kender det overhovedet ikke. Og da AJAX jo også er javascript - hvilket jeg ikke er alt for god til, så er detjo en størrere process at lære. Men det kommer.
Avatar billede fennec Nybegynder
28. november 2006 - 12:48 #7
Den skal jeg lige have igen... Du skal overføre JS også??

Hvad er det lige helt præsis du vil overføre fra en side til en anden??

Vil gerne have den fulde kode, på det der skal overføres, og den fulde kode, hvor det bliver indsat. For det du har gang i der, giver overhoved ikke nogen mening for mig.
Avatar billede razorblade Nybegynder
28. november 2006 - 13:09 #8
Jeg har faktisk lige besluttet at droppe den idé og lave noget andet.
Det jeg ville var at en iframe skulle køre usyneligt på siden uden brugeren kunne se den som skulle tjekke for nye poster i databasen hver 3. minut og hvis der var kommet en ny post skulle der komme i DHTML/Javascript floating popup som skulle skydes ud af min iframe så brugeren kunne se den med en besked om en ny post.

Men smid et svar fennec, lidt point har du fortjent :)
Avatar billede fennec Nybegynder
28. november 2006 - 13:12 #9
Det kunne sagtens laves med noget ajax. Bare så du ved det.

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede razorblade Nybegynder
28. november 2006 - 13:15 #10
Jamen jeg kan jo ikke AJAX :)
Avatar billede fennec Nybegynder
28. november 2006 - 13:54 #11
Kik på tut'en fra w2schools jeg linkede til tidligere. Der har de en gennemgang, samt fuld kode til hvordan det fungere. Du skal dog kunne lidt JS og ASP, for at få den til at lave popup's i stedet.
Avatar billede olebole Juniormester
28. november 2006 - 14:35 #12
<ole>

Problemet er, at w3schools.com's tutorial om Ajax ikke omhandler Ajax!  ;o)
En yderst vigtig detalje ved Ajax er, at man kun udveksler de rå data mellem klient og server. Al HTML-formatering foretages på klienten (med DOM)!

Generelt er w3schools.com desværre fyldt med fejl, mangler og udeladelser  :o|

/mvh
</bole>