Avatar billede bertel21 Nybegynder
01. december 2006 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Lydforskel i forhold til film

Hejsa... Jeg har et problem med min bærbar når jeg afspiller video film, afspilles lyden for hurtigt i forhold til filmen, hvilket resulterer i til tider meget komisk film, men generelt meget irriterende og se på. Jeg ville hører om der er nogen som kender til dette problem eller har prøvet det før? Eller skal jeg simpelthen prøve og formatere min pc? (vil jeg helst undgå!!!)

Min nuværende påsætning:

Dell XPS m170
Geforce GO 7800 GTX
Dual channel RAM, 2 GB
Windows XP pro

-Video afspiller: Nero, men har pøvet alle mulige forskellige bl.a. VLC player, Winamp player osv. intet hjælper. så tror ikke det er afspilleren, men nærmere en fejl med computer // hardware // software installation // ??
Avatar billede hauervig Nybegynder
01. december 2006 - 11:11 #1
Jeg skal lige høre når du siger videofilm er det så dvd, eller divx(Avi) du afspiller, for hvis det er Avi lyder det som et codec prb. så burde denne codecpack løse dit prb. Mvh Jan. http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm.
Avatar billede hauervig Nybegynder
01. december 2006 - 11:12 #2
Det var nu et svar. Mvh Jan
Avatar billede coderdk Praktikant
01. december 2006 - 11:18 #3
Hvis du har installeret DivX eller XviD, ville jeg prøve at installere ffdshow i stedet (afinstaller divx/xvid først) derefter installer http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm
Avatar billede bertel21 Nybegynder
01. december 2006 - 11:44 #4
det er f.eks. hvis jeg har downloaded en film eller en videoklip af en art det sker... hvis jeg sætter en original dvd film i så virker det ok... Jeg har aldrig installeret codecs manuelt. Det eneste jeg har gjort er at installere de forskellige opdateringer til windows media player... men jeg har aldrig haft det her problem før og jeg har brugt de samme programmer altid...(i lang tid ihvertfald)
Avatar billede hauervig Nybegynder
01. december 2006 - 12:53 #5
Ok så kan du bare instalere codecpakken, den afinstallere selv andre codec, og alt virker med k-lite divx/xvid/vobsub. Den har også mediaplayer classic den er super hurtig og man kan zoome til 4¨3 16¨9, eller panscan. med andre ord har den de gode egenskaber fra bs-player bare i en hurtig version :)
Avatar billede bertel21 Nybegynder
01. december 2006 - 14:52 #6
har installeret codecs, det er stadig samme resultat :(
Avatar billede bertel21 Nybegynder
01. december 2006 - 15:52 #7
ingen som har nogen ideer til hvad årsagen kan være udover codecs??? damn... orker ik formatere...
Avatar billede hauervig Nybegynder
02. december 2006 - 12:06 #8
Hej Bertel21.  Så Må du afinstallere alle codec divx/Xvid Også vlc player og evt. andre afspillere med indbygget codec. Geninstaller k-lite der er en afspiller i. Mvh Jan
Du har prøvet mere ind en film ikke, der kan jo være fejl i filmen.
Avatar billede bertel21 Nybegynder
02. december 2006 - 12:11 #9
jamen jeg har ikke installeret nogel codes pånær dem du gav mig... det er ikke kun 1 film, det er mange film :(
Avatar billede hauervig Nybegynder
02. december 2006 - 13:46 #10
jamen det er der da en der har gjort, windows kan ikke afspille divx/Xvid(FILM.AVI)Uden den får et codec så når du har billede på og for hurtig lyd så er der altså et codec på. prøv og tjek tilføj eller fjern programmer i kontrolpanelet for codec og codecpack's. Mvh Jan
Avatar billede bertel21 Nybegynder
03. december 2006 - 19:59 #11
Jeg har nu formateret min computer, og dcen gør det stadig på nogle filer og andre ikke... det er sku da mærkeligt??? Jeg har ikke installeret nogle codecs, her et et screen af min add // remove programs

http://img230.imageshack.us/img230/1275/addremovegz1.jpg
Avatar billede bertel21 Nybegynder
03. december 2006 - 22:50 #12
brugte VLC efter formatering, den kan åbenbart afspille de film som nero spillede med for hurtig lyd.

Du får point som tak for hjælpen. Fortsat god søndag.