Avatar billede cow2 Nybegynder
02. december 2006 - 19:38 Der er 9 kommentarer

Hvordan laver jeg så at grafikken fader ?

Ja hvordan laver jeg det ligesom her: http://www.talifon.dk/ altså overgangen fra den grå baggrund til det hvide ? så det ser ud til det hvide er fremhævet ?

Og hvordan laver man det lige som på www.wupti.com så at baggrunden starter i en mørkegrå og bliver til lys grå ?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. december 2006 - 19:44 #1
gradient fill - hold musen nede på fill, så kan du vælge gradient fill (SHIFT+G i Photoshop til Windows - evt to gange)
Avatar billede cow2 Nybegynder
02. december 2006 - 19:48 #2
samme metode man bruger til begge opgaver ?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. december 2006 - 20:11 #3
I hvert tilfælde nummer 2, ved ikke helt hvad du mener med nummer 1... Er det dropshadow?
Avatar billede cow2 Nybegynder
02. december 2006 - 20:39 #4
i nummer 1, hele vejen ned i begge siden fra den grå baggrund og så til det hvide, man ja det må være noget skygge noget ?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. december 2006 - 20:49 #5
Du kan godt gøre det med gradient tool, men jeg tror det er lavet med drop shadow filter. Det er bare et lille billede der så er sat som bagrrund og repeatet nedad...
Avatar billede cow2 Nybegynder
02. december 2006 - 21:41 #6
Ok men hvordan laver jeg det billede ? og hvor finder jeg drop shadow filter er det i photoshop ?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. december 2006 - 21:46 #7
Layer -> Layer Style -> Drop shadow eller Layer -> Layer Style -> Blending Options (der kan du se drop shadow)

Det står sikkert i manualen, eller i help (tryk F1). Det lyder som du med fordel kunne køre en tutorial eller to igennem :)
Avatar billede clausga Nybegynder
03. december 2006 - 10:08 #8
Ja jeg er ikke nogen haj, også derfor jeg spørger her...

Hvad med blend mode hvad skal den stå på ?
Avatar billede coderdk Praktikant
03. december 2006 - 15:17 #9
Nah blend mode var bare for at komme til skærmbilledet hvor man kan vælge drop down (den står lige under) :-D