Avatar billede jpvj Nybegynder
05. december 2006 - 21:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at starte en web side i CMS system ønskes.

Hej.

Jeg sidder i bestyrelsen i en lille ejerforening.

Vi har gennem længere tid ønsket at lave en hjemmeside til foreningen og har købt domæne samt fået det hostet hos Dandomain (Business hosting) på Apache/PHP platform.

Der er en række CMS systemer til rådighed (ex. Typo3, Mambo, ...) og jeg gik i gang med Typo3 selv. Grundet manglende tid er projektet strandet og vi ønsker hjælp til følgende:

1) Fastlægge et design
2) Implementere det valgte design i CMS systemet
3) Lægge en række sider ind (tekster og billeder leverer vi naturligvis).
4) Overbringe den nødvendige viden så vi selv kan vedligeholde siden.

Er der nogen, der kunne tænke sig at hjælpe med dette?

Forudsætninger:
- erfaring med brug af et af de tilgængelige CMS systemer.
- gerne kreativ og initiativrig

Vi håber at høre fra Jer!

Skriv gerne en mail til webmaster (at) ef-bakkegaarden dot dk.

Mvh

Jens-Peter
Avatar billede Kengun Praktikant
05. december 2006 - 22:06 #1
Hej Jens-Peter,

Jeg vil anbefale dig at kigge på Php-Fusion. Jeg synes det er et svært godt CMS system og jeg bruger det selv til 4 af mine websider. Php-Fusion kører på php og en mysql database. Php-Fusion har det meste af hva du trænger til en stort "comunity" side, og hvis der er noget specielt du trænger så er det meget muligt at der finnes et Infusion (add-on) som du enkelt kan indstallere.

Standard Php-Fusion pakken har allerede flere themes (designs) indstalleret som du kan vælge mellem, og der findes også mange andre som du kan hænte ned og enkelt indstallere. De registrerede brugerne kan så vælge hvilket af de themes dem vil bruge når de er inde på din side. Hvis du kun ønsker at der skal være et design så sletter du simpelthen dem andre.

Du må gerne tage kontagt med mig (klik mit nick) hvis du ønsker noget mere information, hjælp til at indstallere det, eller lignende. Hvis du giver mig admin tilgang så er det meget muligt at jeg også kan hjælpe med diversse ting. Ellers er systemet svært enkelt at bruge, slig at du måske også kan lægge ind andre til at hjælpe med at bygge op siden med indhold, billeder, artikler, nyheder, linker, etc.

Her er nogle sider du måske vil mærke dig:
Den engelske Php-Fusion moderside: www.php-fusion.co.uk
Offisiell Dansk Supportside: www.php-fusion.dk
og min offisielle norske supportside: www.phpfusion-no.com
Avatar billede areon Nybegynder
07. december 2006 - 11:14 #2
Hej Jens-Peter,

Vi vil meget gerne assistere med udviklingen af jeres CMS baseret hjemmeside. Vi har vores eget orangeweb CMS som vi bygger 75% af alle vores løsninger på, samt erfaring med de fleste OS systemer ligeledes.

Jeg er meget interesseret i at få etableret en kommunikation omkring jeres ønsker, så jeg kan afgive en pris. Jeg foreslår du kontakter mig på mail sorensen(a)orangeweb.dk eller skype "thomassorensenbg".

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Mvh
Thomas Sørensen
Avatar billede Kengun Praktikant
07. december 2006 - 11:59 #3
Gør opmærksom på at Php-Fusion er totalt gratis....
Avatar billede lojmann Nybegynder
11. februar 2007 - 21:04 #4
Vi kan helt sikkert hjælpe dig, du kan kontakte os via www.nerdlab.dk
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
11. februar 2007 - 21:17 #5
Dandomain har da også deres eget CMS system Webedit! Jeg har prøvet det, og det virker til at være rimelig nemt at bruge, så kunne det ikke være en løsning??
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. januar 2011 - 23:16 #6
Lukket.