Avatar billede qubi Nybegynder
12. december 2006 - 16:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

dobelt op af ikoner på skrivebordet

dobelt op plejer jeg bestemt ikke have noget i mod, men når det er på ikoner på skrivebordet er der ikke meget fedt ved det.
Der er to af alle ikoner pånær xp's egne "denne computer" "papirkurv" osv
det opstod da jeg ville flytte mappen med mit skrivebord fra mit c: til d:
har forsøgt at flytte den tilbage, men uden held.
Åbner jeg mappen i en browser er der kun et af hvert ikon, men på skrivebordet er der som beskrevet to af hver.
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2006 - 17:25 #1
Prøv at tast F8 nder opstarten og vælge sidst kendt virkende konfiguration.

I kontrolpanelet kandu prøve at gendanne Mappeindstillinger i fanebladet vis.

vh

Jan C",)

Eller læg din XP-CD i drevet luk den ned hvis du starter automatisk
Gå i START => Kør Skriv sfc /scannow (husk mellemrum mellem sfc og /)
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. december 2006 - 17:30 #2
Den har nok været til juleprokost, så sker det man ser dobbelt.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 17:33 #3
Hvis det ikke virker, så download Microsoft TweakUI:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Avatar billede vejmand Juniormester
13. december 2006 - 04:37 #4
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede qubi Nybegynder
13. december 2006 - 14:15 #5
jacla>> Åbner jeg mappen desktop/skrivebord er alt som det skal være. Men på skrivebordet optræder filerne to gange. (dette hjælper derfor ikke)
Har forsøgt med scannow, men det afhjælper heller ikke problemet.

gotfred>> lige præcis hvad skal jeg bruge tweakUI til?

vejmand>> Har forsøgt, men windows kan ikke se at der er blevet lavet nogle ændringer. Har forsøgt at gendanne med det ældste restore point, men med samme resultat.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 11:22 #6
Jeg har desværre ikke kunne svare før, p.gr.a. internet nedbrud.
I TweakUI er der en repair, som kan reparere ikoner.
Avatar billede qubi Nybegynder
14. december 2006 - 13:24 #7
Helt i orden...
Det havde jeg slet ikke set, men det afhjælper desværre ikke problemet.

Andre forslag?
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 13:30 #8
Hvis du er tilstrækkelig træt af de ikoner, kan du jo lave en "Repair"
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 13:35 #9
Nå det er måske nemmere sådan: Start op på din CD og tryk på Install. Under Install.
får du at vide, at der allerede er et styresystem, og får stillet spørgsmålet:
Vil du forsøge at reparere, eller vil du lave en geninstallation. Her vælger du
reparation. Så får du en nyinstallation uden, at miste dine egne programmer.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 13:38 #10
Rettelse: ikke geninstallation men NYinstallation.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. december 2006 - 13:51 #11
Jeg tror ikke en repair hjælper på dette. Men prøv dette fix, om det afhjælper problemet:

Hent dette lille værktøj, og gem det på dit skrivebord:
http://danborg.org/spy/download/Deskfix.vbs

Dobbeltklik på den nye fil. Der vil komme en melding om, at brugen er på eget ansvar. Her skal du acceptere for at komme videre. Herefter forsvinder alt indhold fra dit skrivebord og proceslinien for et kort øjeblik. Når programmet melder at det har rettet din registrering, klikker du på OK.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 14:18 #12
ejvindh - Hvorfor mener du ikke en "repair" virker. Det er jo en fejl i windows.
Vil en geninstallation bibeholde windows fejl?
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. december 2006 - 14:50 #13
Problemet er at fejlen sandsynligvis ligger i registrerings-databasen, og dén påvirkes ikke af en repair (hvis den gjorde, ville man ikke kunne bibeholde sine gamle indstillinger ;-))
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. december 2006 - 14:51 #14
Det skal dog siges at jeg ikke ved 100% at fejlen ligger i registreringsdatabasen. Derfor skriver jeg også "tror" og "sandsynligvis". Jeg har bare selv engang oplevet dette problem, hvor det var foranlediget af, at jeg havde pillet i mine registrerings-indstillinger.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 14:54 #15
OK! Tak for svaret.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2006 - 16:00 #16
Har du set om de omtalte ikoner evt. også ligger i "ALL USERS"?
Avatar billede qubi Nybegynder
14. december 2006 - 17:09 #17
ejvindh>> Tusind tak for hjælpen... meget lettere kan det sgu nok ikke være!
Må julemanden være ekstra god ved dig i år!!

Alle andre>> tak for indsatsen og de ihærdige forsøg på at hjælpe.

Rigtig god jul til jer alle!!
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. december 2006 - 19:03 #18
Dejligt at høre, at det hjalp. Og også god jul til dig :-)