Avatar billede zyxep Nybegynder
14. december 2006 - 12:26 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

height: 100% lig med 200%

jeg har 3 divs..

en wrap som er uden om mine 2 divs som skal kontrollere hvor høj og bred den er, den er 100% høj og 100% bred. men den har lavet en "scroll" og valgt på en underlig måde at være 200% høj altså dobbel op..

hvorfor??

index.php >>>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="admin.css" />
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Nyheds System - Admin</title>
</head>
<body>
<div id="nyhedwrap">
<div id="menu"></div>
<div id="content"></div>
</div>
</body>
</html>

admin.css >>>>

html, body
{
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    height: 100%;
}
*
{
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
#nyhedwrap
{
    width: 100%;
    height: 100%;
    background-color: red;
}
#menu, #content
{
    float: left;
}
#menu
{
    width: 10%;
    height: 100%;
    border-right: 1px solid black;
}
#content
{
    width: 90%;
    height: 100%;
}

help????
Avatar billede zappa Nybegynder
14. december 2006 - 12:44 #1
Prøv dette:

html, body
{
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    height: 100%;
}
#nyhedwrap
{
    width: 100%;
    height: 100%;
    background-color: red;
}

#menu
{
    float: left;
    width: 10%;
    height: 100%;
    border-right: 1px solid black;
}

#content
{
    width: 60%;
    height: 100%;
}
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 12:56 #2
Du kan også positionere dit element, absolute, og lade det ligge i venstre side med left:0;

Altså sådan her:

html, body
{
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    height: 100%;
}
*
{
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
#nyhedwrap
{
    width: 100%;
    height: 100%;
    background-color: red;
}
#menu, #content
{
    float: left;
}
#menu
{
position:absolute;
left:0;
    width: 10%;
    height: 100%;
    border-right: 1px solid black;
}
#content
{
    width: 90%;
    height: 100%;
}

Det virker i hvert fald i begge browsere, alle opløsninger osv. det gør Zappas også, men nu har du fået to løsninger ;-)

Mvh. Jowii
Avatar billede zyxep Nybegynder
14. december 2006 - 12:56 #3
svar så får du points :D
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 13:04 #4
Hvad skal du bruge din #content til?
Avatar billede zyxep Nybegynder
14. december 2006 - 13:08 #5
indholdet.. :) ???
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 13:12 #6
Ja - så kan du heller ikke bruge zappas kode, i hvert fald ikke hvis du ønsker indhold på de 90% af siden der er tilbage til højre for din menuspalte..

Kig på hans kode - den viser 60% i bredden - hvis du øger den til 90% går det galt i IE igen.. Så får du 200% højde..

Du bliver nødt til at bruge min, hvis du ønsker at bruge din content til indhold - altså hvis du vil bruge de resterende 90%.

---

Som det er nu, går din content over i din menu, dvs at de sidste 10% af din side ikke bliver brugt til noget. For at dine content starter hvor din menu-div slutter, skal du positionerer dit content-element absoulute, og tilføje left:10%;

Gør du ikke det, går der kludder i din side igen..
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 13:14 #7
Jeg kan forestille mig du ønsker at siden skal se sådan ud:
http://infoscape.dk/hjaelp/12.html
Avatar billede zyxep Nybegynder
14. december 2006 - 16:48 #8
jep :)
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 17:04 #9
Hvis du ikke allerede har gjort det, så copy-paste koden fra mit eksempel.
Virker i alle browsere og alle opløsninger - i hvert fald ned til 800*600.
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 17:05 #10
**Testet i IE og FF - burde ikke give vanskeligheder i Netscape og Opera osv, men du kan da checke ;-)
Avatar billede zyxep Nybegynder
14. december 2006 - 17:05 #11
det blir først imorgen jeg gør det.. fordi jeg har arbejdet på det i skolen :) og der har jeg siden :)
Avatar billede jowii Nybegynder
14. december 2006 - 17:06 #12
Der er vel heller ikke så meget mere at hjælpe med? :-)
Avatar billede zyxep Nybegynder
05. januar 2007 - 01:26 #13
vil du have points eller skal jeg selv beholde dem??
Avatar billede jowii Nybegynder
05. januar 2007 - 18:26 #14
Da du selv svarer går jeg ud fra, at du selv ønsker del i poit'sne.

Vi kan dele..
Avatar billede zyxep Nybegynder
05. januar 2007 - 18:31 #15
næ næ det siger jeg ik hehe :D

jeg lavede bare svare så jeg var fri for at skrive 2 gange heh.. du får bare points.
Avatar billede jowii Nybegynder
05. januar 2007 - 18:35 #16
Okaay - tak for points så =)

Jeg er ikke manden der stormer efter points, så fortryder du senere i dag, skriver du bare - så deler vi :-)