Avatar billede larsen1 Nybegynder
15. december 2006 - 12:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

formular med specielle-tegn

Jeg har en formular som opfører sig mærkeligt - hvis jeg søger efter sønderborg bliver querystringen til:
s%F8nderborg

Det er helt fint - men når jeg så flytter formularen over på en side i et cms-system, så bliver querystringen (sønderborg) til:
s%C3%B8nderborg

Jeg kan ikke se nogen forskel på sidernes meta-tags.

Er der nogen der kan gøre mig lidt klogere?
Avatar billede roenving Novice
15. december 2006 - 12:40 #1
Serveren sender nok siden med en anden encoding, for det første betyder kode 248 (og jeg kan ikke lige huske hvilken kodetabel, det er !-), det andet er Unicode, kodedel 195, tegn 184 !o]
Avatar billede larsen1 Nybegynder
15. december 2006 - 13:13 #2
Ved du hvor man ændrer det?
Avatar billede roenving Novice
15. december 2006 - 13:20 #3
Hvis du hostes ude i byen vil det nok være svært at ændre ...

-- men ellers er det en serverindstilling, som jeg ikke selv har pillet i, og derfor ikke lige ved, hvor er !-)
Avatar billede larsen1 Nybegynder
28. marts 2007 - 15:51 #4
Øhm - lukker lige... gammelt spørgsmål