Avatar billede jesras Nybegynder
16. december 2006 - 11:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter konstant

Hej jeg har et problem med min pc'er. Den er begyndt at genstarte umotiveret. Desuden er den begyndt at "larme" en del.

Her på det sidste kan jeg ikke engang starte den op igen. Så genstarter den bare når loading billedet til Win XP kommer.

Bagefter kan jeg så ikke starte den op uden at hive strømmen fra strømforsyningen. Og så genstarter den bare igen osv.

Pls jeg mangler meget hjælp på denne, da jeg skal bruge computeren i dag.

Det er et Asus P4P800 bundkort med 2,8 Ghz processor. Ati Radeon 9600 pro gfx 1024 ram. Stømforsyningen er 300W.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. december 2006 - 11:38 #1
den "larmende" del, kunne indikerer at en blæser har dårlige lejer / bøsninger, og dend erfro ikke køles ordenligt, dette kan nemt få maskinen til at blive meget ustabil, så kontroller at dine blæsre fungerer og ikke er fyldt med støv / skidt, og se om du evt kan starte i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart)
Avatar billede jesras Nybegynder
16. december 2006 - 11:40 #2
Iflg min Bios skulle temp. på ram og cpu være ok. (36 for cpu og 30 for ram)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. december 2006 - 11:42 #3
det kan også være blæseren på dit grafikkort, og det er jo nemt at kontrollere ;)
Avatar billede jesras Nybegynder
16. december 2006 - 11:44 #4
Jeg har renset blæser/ribber på gfx og umiddelbart er det ikke derfra larmen kommer og den kører vist nok med de rigtige omdrejninger, så er sgu lidt på bar bund, men irriterende er det i hvertfald.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. december 2006 - 11:54 #5
kan du starte i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede jesras Nybegynder
16. december 2006 - 19:11 #6
Yep jeg har startet i fejlsikret tilstand og har prøvet at starte op almindeligt bagefter, det kan den godt, men den kører ikke stabilt alligevel
Findes der evt. nogle programmer, der kan køre alt hardware igennem for fejl etc.
Avatar billede jesras Nybegynder
17. december 2006 - 10:57 #7
Desuden kommer den nogle gange ved genstart med beskeden "overclocking failed" og jeg kører ikke med overclocking. ER der nogle der kender problemet?
Avatar billede jesras Nybegynder
09. april 2012 - 14:05 #8
For at lukke