Avatar billede dakine Nybegynder
18. december 2006 - 19:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trust USB-DVD boks/ Plextor DVD RW volder problemer.

Hej.

Jeg har en mystisk sag. Fornyligt købte jeg et Plextor PX-755A DVD-RW drev. Dertil købte jeg en Trust USB-boks, at sætte drevet i. Planen var altså at bruge det som et eksternt drev.

Men når drevet sidder i USB-boksen finder PC'en ingenting! Sætter jeg brænderen stationært i PC'en virker det fint.

Det sjove er så, at alt muligt andet fint virker fra USB-boksen. Dvs. sætter jeg mit gamle CD-ROM RW drev i dukker det fint op. Jeg har sågar lånt et Lite-On DVD-RW drev og sat det i USB-boksen, hvilket PC'en også ganske fint finder.

Altså taler vi om specifik kombination mellem Trust-boksen og Plextor drevet.
Jeg har prøvet at sætte drevet som både M/ S/ CS. - Gør ingen forskel.

Nogen idéer? (200 point).
Avatar billede kogt Nybegynder
18. december 2006 - 21:54 #1
ved ikke om man muligvis kan loese problemet med software...

men du kan da bruge din retur ret paa 14 dage hvor saelger skal tage imod din varer...!! og saa koebe en anden et andet sted...
Avatar billede dakine Nybegynder
19. december 2006 - 14:19 #2
Ja, jeg har efterhånden også indset, at drevet nok skal byttes.

Siden jeg oprettede spørgsmålet har jeg hørt, at Plextor og 3.parts USB-bokse ikke rigtig kan sammen. Plextor må jo køre noget halv properitær protokol-agtigt-noget.

Hmmn. Men tak for din kommentar.
Avatar billede kogt Nybegynder
19. december 2006 - 14:37 #3
tjae skal jeg ikke kunne sige... tror aerligt talt ikke der er noget og goere ved saadan en usb box, men ved det ikke

men tag bare selv point og faa usb boxen sendt tilbage

god jul
Avatar billede dakine Nybegynder
27. december 2006 - 14:36 #4
Jeg fik brænderen byttet til en NEC. Virkede med det samme.
Så fik man lært det. Plextor i ekstern boks! - Nej.
Avatar billede dakine Nybegynder
27. december 2006 - 14:36 #5
Sag lukkes.