Avatar billede psyko-geek Nybegynder
19. december 2006 - 14:28 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Anskaffelse af scart-fordeler

Hey. Derhjemme har mine forældre et mindre problem, da de har 2 satellit-modtagere plus en dvd sluttet til et gammelt fjernsyn med kun ét scart-stik, resulterende i at hver gang man skal bruge dvd'en, skal man om bag på fjernsynet og skifte scart-stik.
Så jeg tænkte på om det er muligt at købe en scart-fordeler, der deler med en indgang og 3 udgange eller omvendt?
Hvis det er muligt, er der så nogen der ved cirka hvor meget det koster, og hvor man kan købe dem?

På forhånd tak.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. december 2006 - 14:35 #1
jeg købte for et stykke tid siden en 3 scartstiks boks på QXL 50 kr. + porto

måske er du heldig
Avatar billede scorch Nybegynder
19. december 2006 - 14:50 #2
Avatar billede gurly Praktikant
19. december 2006 - 15:42 #3
kig lige på denne her, den har jeg selv, lidt dyr måske, men den har også mange funktioner
http://www.av-connection.dk/?PGr=465&ML1=1&ML2=1&ML3=60
Avatar billede gurly Praktikant
19. december 2006 - 15:48 #4
bemærk at med de små omskifter bokse som ikke har en omskifterknap, der får man let problemer hvis mere end et apperat er tændt. dette undgår du med den store omskifterboks jeg har lagt link til, flernbetjeningen er også en god ting, nu ved jeg ikke om deres dvd også har optage funktion (harddisk opteger)  men hvis den har, så har boksen mulighed for at vælge hvilken kilde der skal optages fra, og man kan endda se en anden kilde imens
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
19. december 2006 - 18:40 #5
tak for hjælpen. scorch, var lige netop sådan en jeg mente. men fandt en i bilka tidligere i dag. mener jeg kom af med 150 eller sådan noget. Så lige nu glæder jeg mig bare til at komme hjem og teste hvordan det virker.

gurly, det var noget af en kraftig satan du har fat i der. Alt for avanceret til mine forældre. ;)

Nogen der smider et svar, så jeg kan give point?
Avatar billede gurly Praktikant
20. december 2006 - 13:40 #6
avanceret ? den har de knapper man trykker på for at skifte i mellem tingene, det kan alle hvist finde ud af !  med den anden får du problemer hvis mere end et apperat et tændt, faktisk kan det skade apperaterne, så pas på med det.
men ok jeg ved godt prisen var pebret, men den er også lækker / nem at betjæne
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
20. december 2006 - 14:19 #7
Har du sikkert ret i. Kiggede ikk så meget på den, men set ud fra mine forældres viden om teknik, så er den meget avanceret.
Men tror de kan overleve med den jeg har købt. Såeh.
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
20. december 2006 - 14:19 #8
Hmm, synes ikk rigtig jeg kan give point?
Hver gang jeg trykker på Accepter bliver jeg bare sendt til toppen af siden. :s
Avatar billede gurly Praktikant
20. december 2006 - 14:30 #9
ude i venstre side skal du markere det eller de navne du syntes skal have point,
(hold crtl på tastatur nede imens du markere flere navne)
inden du klikker accepter.
nu har scorch jo ikke lagt svar endnu, så måske du lige skal vente til han har lagt svar også

ligger du svar scorch  c",)
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
20. december 2006 - 14:34 #10
Nåeh, på den måde. Tak skal du have. Giver point lige så snart scorch har svaret.
Avatar billede scorch Nybegynder
20. december 2006 - 14:58 #11
svar
Avatar billede psyko-geek Nybegynder
20. december 2006 - 15:00 #12
Og der er blevet givet point.