Avatar billede teamlh Nybegynder
04. januar 2007 - 10:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til egen HD via nettet

Hejsa,

jeg har nogle gange brug for at kunne gå ind på min HD, når jeg er andre steder, end hjemme, for at hente dokumenter, billeder mv.
Jeg havde lidt forestillet mig at installere et ftp-program, men er lidt i tvivl om der er anden og mere smart måde at gøre det på.
Avatar billede dennism Nybegynder
04. januar 2007 - 10:34 #1
Det vil helt klart være det nemmeste, hvis du fik sat en FTP-server op!
Avatar billede teamlh Nybegynder
04. januar 2007 - 10:36 #2
Er der en der er nemmere at arbejde med end andre, jeg kan se at der er flere valgmuligheder?
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
04. januar 2007 - 11:24 #3
Vil nok også sige FTP, men hvis du skal have det anderledes så skal det via VPN og så er der ved at blive lidt mere svært med mindre din router lige kan det :)
Avatar billede dennism Nybegynder
04. januar 2007 - 12:26 #4
Under alle omstændigheder vil FTP være den nemmeste løsning :)
Jeg vil anbefale dig at finde en god FTP-server derude på nettet - og så den installeret. Skal du have hjælp til at finde noget?
Avatar billede teamlh Nybegynder
07. januar 2007 - 20:20 #5
Min router kan ikke VPN, så det er nok FTP jeg skal sigte efter.
Hvordan er det med sikkerheden i det? Jeg vil nødig invaderes...
Og hvilke er at foretrække?
Avatar billede dennism Nybegynder
07. januar 2007 - 20:37 #6
Jeg har tidligere brugt Cerberus FTP Server:
http://www.cerberusftp.com/

Prøv at kigge nærmere på den.
Avatar billede jebo Novice
11. februar 2007 - 17:33 #7
Har du prøvet med LogMeIn ? Med dette program kan du fjernstyre pc'ere - herunder din egen pc. Du opsætter et password som også gælder til din egen pc som du ville gøre, hvis du skulle yde hjælp til venner/bekendte. Programmet har en gratis-del, hvori du kan fjernstyre op til 5 pc'ere.
Find programmet på www.logmein.com og følg vejledningen.
Avatar billede teamlh Nybegynder
08. maj 2007 - 08:56 #8
Hej jebo,

det er absolut så nemt så nemt - sorry jeg først melder tilbage nu...