Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 09:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvorfor bliver dette dokument ikke gemt som .xls men bare som fil

jeg vil gerne have koden til at lukke excel, udover den navn som filen tildeles automatisk vil jeg gerne have en tekst i filnavnet som angiver hvad for et dokument

Private Sub CommandButton2_Click()
Application.ScreenUpdating = False
Dim Name As String
Dim Path As String
    Range("A2:G56").Select
        Selection.Copy
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=1, Collate _
        :=True

    Range("A1").Select
    Path = "V:\Orders\Requisition_2007\"
    Name = Worksheets("Zapotrzebowanie").Range("F9")
    MsgBox Path + Name + ".txt"

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
    Path + Name, FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="jl1195", _
        ReadOnlyRecommended:=True, CreateBackup:=False

    ActiveWindow.Zoom = 100
    ActiveWorkbook.Close (0)

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 10:27 #1
Path og Name er reseverede or, dem bruger men ikke som variabler.

Er det noget i denne stil du mener ?.

Private Sub CommandButton2_Click()
Application.ScreenUpdating = False
Dim StrName As String
Dim StrPath As String
    Range("A2:G56").Select
        Selection.Copy
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=1, Collate _
        :=True

    Range("A1").Select
    StrPath = "V:\Orders\Requisition_2007\"
    StrName = Worksheets("Zapotrzebowanie").Range("F9")
    MsgBox StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name & ".txt"

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
    StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name, FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="jl1195", _
        ReadOnlyRecommended:=True, CreateBackup:=False

    ActiveWindow.Zoom = 100
    ActiveWorkbook.Close (0)
  Application.Quit
End Sub
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 10:40 #2
hej kabbak. det er en template jeg åbner på et drev i serveren og det bliver tildelt et numme når man trykker på den første commandbottom. det nummer bliver så en del af filnavnet og jeg vir gerne der står Requisition inden nummeret.jeg har lige prøvet den kode du sendte den gemmer hele dokumentet som en template det eneste jeg gerne vil er at gemme rekvisitionen altså det angivne celleområde som et almindeligt xls dokument som er skrivebeskyttet så der ikke er nogle der går ind og rettet i dokumentet senere
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 11:18 #3
prøv at rette
FileFormat:=xlNormal
til
FileFormat:=xlWorkbookNormal
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 11:31 #4
det hjalp ikke, ingen forskel
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 11:40 #5
StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name &.xls", Password:="", WriteResPassword:="jl1195", _
        ReadOnlyRecommended:=True, CreateBackup:=False
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 11:53 #6
der er en fejl i de linjer de bliver røde når jeg sætter dem ind
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 11:58 #7
StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name & ".xls", Password:="", WriteResPassword:="jl1195", _
        ReadOnlyRecommended:=True, CreateBackup:=False
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 12:09 #8
nu kører det, og du har svarret på mit spørgsmål så send bare et svar, så hvis du gider har jeg kun problemet med fil navnet sulle være det nummer som den henter i en celle og gerne være Requisition og de skidde commandbuttoms kan jeg undgå at få dem med over på det gemte ark, må lige smutte en tilbag om en time
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 12:11 #9
commandbuttoms og programkode kan jeg undgå at få dem med over på det gemte ark,
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 12:13 #10
StrName skulle indeholde det fra Worksheets("Zapotrzebowanie").Range("F9")
ActiveWorkbook.Name , er det navn den har inden den gemmer

så du skal fjerne / rette der
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 13:59 #11
("Zapotrzebowanie") er ark navnet og ("F9") er nummeret hvor en del af filnavnet kommer fra
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 14:48 #12
koden ser sådan ud nu og templaten virker efter hensigten men filnavet er nu
"Nr. 21Requisition1.xls" og det jeg kunne tænke mig er "Requisition Nr.21"

' Denne makro finder fil navnet
    Range("A1").Select
    StrPath = "V:\Orders\Requisition_2007\"
    StrName = Worksheets("Zapotrzebowanie").Range("F9")
    MsgBox StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name & ".Your documen will now be savet in V:\Orders\Requisition_2007"

  ' Denne makro tildeler navn og gemmer dokumentet som almindelig, skrivebeskyttet excel(troede jeg)
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
    StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name & ".xls", Password:="", WriteResPassword:="jl1195", _
    ReadOnlyRecommended:=True, CreateBackup:=False

    ActiveWindow.Zoom = 100
    ActiveWorkbook.Close (0)
    Application.Quit
End Sub
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 15:11 #13
byt denne del
StrPath & StrName & ActiveWorkbook.Name
til
StrPath & ActiveWorkbook.Name & " " & StrName

Hvor kommer1 tallet fra i "Requisition1.xls"
Avatar billede lillejens Nybegynder
05. januar 2007 - 15:24 #14
et af mine forsøg hed Requisition1.xlt og det har jeg rettet, men kunne man ikke bare sætte "Requisition" ind som en tekst og + teksten fra celle "F9"
Avatar billede kabbak Professor
05. januar 2007 - 16:45 #15
StrPath &  "Requisition " & StrName