Avatar billede jhwh Nybegynder
09. januar 2007 - 08:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udfald på internet forbindelse

Er der nogen her, der kender til en virus eller andet, der skaber periodiske udfald på 10-30 sek. ca. en gang hver 2. minut på ens internet forbindelse?
Problemet opstod for to dage siden, og jeg har renset computeren det bedste jeg ved (Norton, Kapersky, e-scan), uden at det har hjulpet det mindste.
Vil sætte meget pris på hurtig hjælp..
Avatar billede robotten Praktikant
09. januar 2007 - 10:45 #1
Min erfaring siger mig, at det oftest er driveren til netkortet, det er galt med. Hent den nyeste driver til netkortet.
Avatar billede jhwh Nybegynder
09. januar 2007 - 11:28 #2
Hmm, ok, det prøver jeg, men nu har det virket upåklageliget med denne forbindelse et år, anyways jeg prøver lige...
Avatar billede jhwh Nybegynder
09. januar 2007 - 16:50 #3
Det virkede desværre ikke rigtigt...
Avatar billede robotten Praktikant
09. januar 2007 - 22:05 #4
Så skal vi have flere oplysninger. Kører du trådløst? Har du gensartet routeren? Kører du med noget kryptering (hvis ja, prøv at tage denne af for en kort stund)

Et råd kunne også være, at scanne med HijackThis, og ligge en log i et nyt spm. her, så kan eksperter hurtigt scanne den igennem for evt. snavs.
Avatar billede jhwh Nybegynder
09. januar 2007 - 22:54 #5
Ok, jeg har en dansk bredbånd 10/10 forbindelse, der kører uden router eller andet, direkte fra boks til netkort, og jeg kører uden kryptering...

log fra HiJackThis:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:52:30, on 09/01/2007

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI HYDRAVISION\HydraDM.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\eScan\TRAYICOS.EXE
C:\PROGRA~1\eScan\AVPMWrap.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\eMule\emule.exe
C:\PROGRA~1\eScan\MAILDISP.EXE
C:\PROGRA~1\eScan\MAILSCAN.EXE
C:\PROGRA~1\ESCAN\SPOOLER.EXE
C:\PROGRA~1\eScan\TRAYSSER.EXE
C:\PROGRA~1\eScan\avpm.exe
C:\Program Files\Common Files\MicroWorld\Agent\MWASER.EXE
C:\PROGRA~1\eScan\kavss.exe
C:\Program Files\Common Files\MicroWorld\Agent\MWAgent.exe
C:\PROGRA~1\eScan\AvpM.exe
C:\Program Files\Winamp\winamp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\JAH\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HydraVisionDesktopManager] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI HYDRAVISION\HydraDM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MailScan Dispatcher] "C:\Program Files\eScan\LAUNCH.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [eScan Updater] C:\PROGRA~1\eScan\TRAYICOS.EXE /App
O4 - HKLM\..\Run: [eScan Monitor] C:\PROGRA~1\eScan\AVPMWrap.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] C:\Program Files\eMule\emule.exe -AutoStart
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\mwtsp.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://lakhalauth.spaces.live.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://flashpoker.ladbrokes.com/Ladbrokes/FlashAX.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp07.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: eScan Server-Updater (eScan-trayicos) - MicroWorld Technologies Inc. - C:\PROGRA~1\eScan\TRAYSSER.EXE
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: eScan Monitor Service (KAVMonitorService) - Kaspersky Labs. - C:\PROGRA~1\eScan\avpm.exe
O23 - Service: MWAgent - MicroWorld Technologies Inc. - C:\Program Files\Common Files\MicroWorld\Agent\MWASER.EXE
Avatar billede robotten Praktikant
10. januar 2007 - 08:16 #6
Herfra ser der umiddelbart ikke til at være det store. Men opret et nyt spm., med overskriften "Hijackthis log til gennemgang" eller lignende, og du vil få optimal hjælp til denne. Det kan nemlig gå helt galt, hvis der rodes med noget her, der ikke haves forstand på.
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. januar 2007 - 10:36 #7
Jeg kan bekræfte, at der ikke er noget skidt i loggen.
Avatar billede jhwh Nybegynder
10. januar 2007 - 10:45 #8
Jeg kan heller ikke finde noget, så nu har jeg løst det på den gamle pålidelige måde (formatering+reinstallation) - Den er 100% sikker ;)
Tak for hjælpen alligevel...
Avatar billede robotten Praktikant
10. januar 2007 - 10:45 #9
Kører du med noget firewall program: Zonealarm Mcafee, norton osv? Hvis ja, så slå alt fra.