Avatar billede alai Nybegynder
09. januar 2007 - 14:38 Der er 3 kommentarer

Hjælp: problem med nettet

Vi har adsl bredbånd, hvor der er koblet 3 computer til. lige pludselig har vi problemer men den ene computer, nå vi kobler denne ene computer til nettet frakobles alle computer fra nettet automatisk. så ligenu har vi frakoblet denne ene computer for at anvende de andre to. vi har prøvet køre virus programmer igennem, men det hjælper ikke. Da vi ikke forstår, hvad der er i vejen, håber vi at I kan hjælpe os.
Avatar billede nva Praktikant
09. januar 2007 - 14:42 #1
Fra start-kør - skriv cmd og så kommandoen ipconfig /all > ipcon.txt  - kopier så indholdet af ipcon.txt herind. Udfør det både når kontakten til nettet virker og når det ikke virker. Udfra det kan man måske se hvad fejlen er.
Avatar billede oconradsen Nybegynder
09. januar 2007 - 15:40 #2
Hej Nu skriver du ikke så meget (brugbar) information, det er f.eks.
meget vigtigt hvordan du kobler 3 computere til nettet, er det Fiber Optisk?, med et kabel? med Wireless, eller andet.
Jeg går ud fra at du forsøger at koble 3 comptere til Inter-nettet via en Router, der er forbundet med Ethernet "Drop" kabler.
Svar: det er meget sansynligt at du har en Hardware fejl, prøv at ombytte drop kablerne mellem maskinerne, hvis fejlen flytter er det kablet, hvis ikke er det maskinen, eller rettere netkortet. det kan så være en hardware eller en software fejl,
hvis du ikke har levet om på noget er det sandsynligt med en hardware-fejl, og netekortet må erstttes med et der virker.
Hvis 1 maskine får alle andre maskiner til at koble fra nettet er det sandsynligt med en HW fejl.
Avatar billede alai Nybegynder
09. januar 2007 - 16:53 #3
jeg bruger Router.....

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : alaikal-5pwgugk

      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :

      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt

      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :

      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA-kompatibel Fast Ethernet-netværkskort

      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-E9-CF-0A

      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja

      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.10

      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1

      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1

      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 82.192.176.2

      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 9. januar 2007 16:49:19

      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 18. april 2007 16:49:19