Avatar billede mb2000 Novice
11. januar 2007 - 15:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken linux skal men vælge

Jeg skal lave mig en linux en server der skal hoste mail og hjemmesider, jeg har en gammel version Redhat 8.0, men der er jo nok noget, der nu er lidt bedre, hvilken version Linux har mest med fra starten (mail,ftp,www ect.) og hvor downloader jeg den ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2007 - 15:29 #1
personligt sværger jeg til debian på server-siden, men det kommer an på om du forventer en grafisk brugerflade, eller er til shell/ssh løsning.

alternativt kunne jeg foreslå ubuntu eller suse ..
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2007 - 15:33 #2
mit forslag: Centos
Avatar billede mb2000 Novice
11. januar 2007 - 16:16 #3
Jeg kunne godt tænke mig det er lidt lækkert og kigge på, har set Ubuntu kan den det hele ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
11. januar 2007 - 16:21 #4
ubuntu kan det hele, og bygger på debian ...  men meget lettere at installere...
debian baserede distributioner har den fordel, at det er lettere at installere/opdatere/patche software med APT systemet.

ubuntu har både en desktop og server version (men de har de fleste efterhånden)
Avatar billede mb2000 Novice
11. januar 2007 - 22:22 #5
Hvor er det bedst og downloade Ubuntu ?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. januar 2007 - 05:41 #6
Avatar billede mb2000 Novice
12. januar 2007 - 08:01 #7
skriv lige et indlæg som svar så jeg kan lukke og give point , tak for hjælpen
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
12. januar 2007 - 08:08 #8
ok ...  god fornøjelse ;-)