Avatar billede filmeditor Praktikant
11. januar 2007 - 17:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter når den starter

Hejsa alle

Nu er det sådn at min fasters computer skaber sig.
Det gør den på den måde at når man tænder for computeren så genstarter den næsten med det samme.

Vi har været inde og geninstallere xp på harddisken via en anden computer. Men når vi sætter harddisken tilbage i den forrige computere så bliver den bare ved med at genstarte som før.
Den når lige til hvor den skal starte windows op og så kommer der et  millisekunds blålilla billede frem med noget tekst på...inden den genstarter om. Hvad kan det skyldes?

HELP.

Paul
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
11. januar 2007 - 17:19 #1
En kortslutning ville jeg lige mene..
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 17:21 #2
Tror dine RAM laver ged.

Hvi de sidder som 2x et eller andet, så prøv at teste skiftevis. Husk at der selvfølgelig skal være RAM i den korrekte slot for at kunne starte
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2007 - 17:25 #3
Du kan ikke installere windows på en maskine og derefter flytte harddisken over i en anden maskine og gå udfra at det bare kører.
Hvis jeg forstår det rigtigt, så har du installeret på en maskine og flyttet den over i den anden og starter op der ?
For at det skal virke, så skal de 2 computere være fuldstændig ens, idet der oprettes et hardware hash over de komponeter maskinen indeholder.
http://support.microsoft.com/kb/302878/da#5h

Det bedste vil nok være en nyinstall. i den pc, hvor harddisken hører til.
Men du kan prøve at udføre en repair og måske derved få den til at køre.
Prøv at smide din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

der vil også komme nogle spørgsmål, som du skal svare på, f.eks med Y osv.
Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  fixboot            (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  bootcfg /rebuild  (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 17:27 #4
Damn sådan tolkede jeg ikke tråden haverslev :( men du har ret
Avatar billede filmeditor Praktikant
11. januar 2007 - 17:41 #5
1: c:\windows
Skal installationen føjes til startlisten spørger den om efter jeg skrev bootcfg /rebuild ????
Avatar billede filmeditor Praktikant
11. januar 2007 - 17:50 #6
ja/nej/alle
Avatar billede filmeditor Praktikant
11. januar 2007 - 18:10 #7
nå men jeg vil tro at jeg skal trykke J som ja. Derefter skriver den:
Angiv indlæsningsidentifikator:
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2007 - 18:10 #8
JA
Se forklaringen til bootcfg /rebuild her:
http://support.microsoft.com/kb/291980
Avatar billede filmeditor Praktikant
11. januar 2007 - 20:50 #9
Jeg har fået computeren op og køre. Tak for det haverslev. Vil du have point, eller skal  jeg snuppe dem selv?
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2007 - 20:51 #10
Godt det virker, smide lige et svar ;o)