Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
11. januar 2007 - 20:23 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

Hvor lille CPU til at køre Divx?

Hejsa

Hvor lille en CPU kan trække Divx filmklip??
Og er der andet der spiller ind??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 20:26 #1
vil sige ca 1Ghz med VLC player, ellers ca 1.4Ghz (jeg ville ihvertfald ikke gå under det, hvis det ikke skal hakke)
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:32 #2
Processoren i sig selv kræves ikke det vilde af.

Jeg afspiller på en gammel 600MHz
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 20:34 #3
hvad vil du så mene laver beregningerne ved netop divX ? (grafikkortet er det ihvertfald ikke)
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:37 #4
Skrev jeg ikke SB!
Jeg skrev der ikke er generelle krav til det.

Selv min P3 1.GHz virker fint til det, og har som sagt ikke problemer med min 600MHz

En laptop der drosler ned til 600MHz stiger heller ikke i hetzt når man afvikler dette
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 20:37 #5
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2007 - 20:39 #6
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:39 #7
Kan jeg da intet bruge til. Det virker fint her
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:40 #8
jeg kan a optage en bid hvis det kan bevise jeg kan afvikle det på 600MHz
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:41 #9
står også 733mhz for Home Theate
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 20:42 #10
loppehund, i hvlken opløsning ? 320*240 ? det er ihvertfald ikke i 720*576 eller 640*480
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:45 #11
hvad har det med noget at gøre.

Stop forfanden din pointfiksering!
Jeg deltager som jeg har lyst, og siger jeg, jeg kan afvikle ved 600MHz, så kan jeg afvikle ved 600MHz!

Hopper fra tråden.

Har fundet ud af, at man skal holde sig fra tråde med 200 point da du træder indover alt og alle i disse tråde i din jagt på toplister

Føj du er en trist person!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 20:48 #12
point fiksering ? du går imod hvad producenten selv har af anbefaling, og istedet for henleder du dig til person angreb.

Til dinoplysning betyder det pokkers meget for cpu bruget om man har et HD tv signal i 1920*1080 eller 320*240...
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2007 - 20:48 #13
Smider lige dette som svar også ;o)
http://www.divx.com/divx/system_requirements.php
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 20:50 #14
Der står på linket 733MHz for Home Theate ikke for afvikling af DivX

Ligemeget hvordan du tuder, så ser jeg divX på en 600MHz

-out-
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
11. januar 2007 - 20:53 #15
Det jeg skal se er 544*416
Øv jeg havde regnet med at jeg kunne gå lidt længere ned i CPU

Jeg er nemlig på jagt efter en billig ældre bærbar, som skal bruges til at se lidt divx, når jeg om kort tid skal på syghuset
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 20:55 #16
du kan sagtens finde en ældre IBM på ca 1Ghz til under 1000,- (ofte helt ned til ca 6-700) det er noget mere fonuftigt, det vil også give mulighed for at se dvder
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 21:14 #17
Jeg synes point skal tilfalde haverslev ud fra hans link.
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
11. januar 2007 - 21:19 #18
Nu er det jo ikke dig der giver pointene, så jeg synes at du skal holde dig til enmet!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 21:23 #19
hvor meget vil du ofre på en bærbar ? (og noget du slet ikke har nævnt noget om er skærmstørrelse ;) )
Avatar billede jesper_larsen Nybegynder
11. januar 2007 - 21:26 #20
Det er vigtigt at den kan køre Divx! (Ved ikke hvor kraftig den så skal
være??)
Hardisk gerne mellem 6.5-10gb (mindre kan også gøre det)
Den må ikke være alt for ridset.
Cd-drev ville være dejligt, DVDrom ville være perfekt.
Skærmstørrelse underordne

Mærke på pc er underordne.

MAX pris 1000 kr. gerne mindre

MEN DET HASTER, jeg skal bruge den på mandag d. 15 kl 8.00
Så den skal helst være fra Nordjylland
Avatar billede loppehund Nybegynder
11. januar 2007 - 21:32 #21
http://www.divxmovies.com/faq/

2.2  Hardware requirements to play DivX movies
All that is needed is a fast enough computer. We don't know the exact minimum requirements, but anything less than a Pentium 300MHz running Windows 9X/NT/2000/XP is likely to encounter problems with skipping. For AMD K6/K6-2 computers we have found that the minimum requirements are higher and we recommend at least an AMD K6-2 400MHz for proper playback.

Ergo står der intet om det ikke kan avikles på en 600MHz. Ergo tager jeg på ingenmåde fejl.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. januar 2007 - 00:55 #22
tror nu nok du skal få lidt respons på det indlæg du allerede har laver i d.m.p.e.pc
Avatar billede strych9 Praktikant
12. januar 2007 - 05:20 #23
Avatar billede loppehund Nybegynder
12. januar 2007 - 11:07 #24
Kommentar: niels_hansen

Gæt og grimasser stoppede efter jeg rundede 10 år - Nikolaj (SB) :D

Fortsat god dag, og beklager en tåbelig diskution. Ufatteligt jeg hopper ned i mosen hver eneste gang du er i nærheden SB :(
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. januar 2007 - 11:36 #25
loppehund, spørger har oprettet et indlæg i Dk.marked.privat.edb.pc og forkortet er det det d.m.p.e.pc hvor han søger en bærbar.

Så leg du bare gæt og grimasser, hvis man møder nye ord er det ingen skam at spørge hvad de betyder, man risikerer højst at lære noget...
Avatar billede loppehund Nybegynder
12. januar 2007 - 11:47 #26
*host*

Nu er du ikke den rette til at undervise mig. Det skulle lige være i, hvordan man opfører sig usmageligt.

-out-