Avatar billede simsen Mester
12. januar 2007 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Køb af stationær

Hej,

Jeg overvejer at købe en stationær med skærm - prist 8-10.000,00.

Maskinen skal kunne trække store programmer så som Visual Studio og Adobe Photoshop.....

Altså skal det være et rimgelig godt grafik kort og ikke mindst 2 gb ram....

Men nu er mit problem.......jeg aner ikke meget andet - nogen der kan fortælle mig, hvad der er bedst at købe....og hvor?....og koster den mindre..... så gør det bestemt ikke noget ;-)

mvh
simsen :-)
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
12. januar 2007 - 10:43 #1
Jeg ville hellere satse på CPU kraft hvis det er VS og Adobe produkter du skal bruge den til. Når du først op og får et grafikkort med en 256MB ram af en rimelig kvalitet, så overlever du nok.

Derimod, CPU kraft er VIGTIGT når vi snakker alle de beregner osv et VS program bruger.
Avatar billede simsen Mester
12. januar 2007 - 10:53 #2
domino

Tak - men hvad skal jeg købe??? Jeg er altså temmelig blank......

mvh
simsen :-)
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
12. januar 2007 - 11:07 #3
snakker vi en komplet computer, eller uden skærm?
Avatar billede simsen Mester
12. januar 2007 - 11:11 #4
en komplet med skærm
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
12. januar 2007 - 12:27 #6
Vil råde dig til en Pentium-D processor og MIN 2 Gb ram, samt et RIGTIG godt grafikkort.
Skærm ville jeg nok købe noget CRT hvis du roder med grafik for det er klart det bedste til sådan noget.. men hvis du er til TFT så vælg en af dem loppehunden har pastet ind..
Avatar billede loppehund Nybegynder
12. januar 2007 - 12:33 #7
Så godt et grafikkort krver de programmer ikke, men mange RAM vil de elske.

Krav til programmet:

Intel® Xeon™, Xeon Dual, Intel Centrino™ eller Pentium® III eller 4 processor
Microsoft® Windows® 2000 med Service Pack 4 eller Windows XP med Service Pack 1 eller 2
320MB RAM (384MB anbefales)
650MB ledig plads på harddisken
1.024x768 skærmopløsning med 16-bit videokort
Cd-rom-drev
Internet- eller telefonforbindelse er nødvendig for produktaktivering