Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 15:20 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

firewall problemer

Hej jeg skal til at på kursus i en 14 dages tid...men står i det problem at de har spærret de fleste porte...er der ikke en måde så jeg kan koble op til min forbindelse hjemme og bruge den ud ?
tænker ikke på remote control hvor man fjernstyre sin computer, men en anden måde ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. januar 2007 - 16:54 #1
Remote Control betyder at man kobler op til din forbindelse hjemme og bruge den så svaret er nej der er ingen anden måde og selv den måde er ikke en option hvis administratoren kan sine ting.

Du kan kikke på http://www.goromypc.com eller projektet Hamache http://www.hamachi.cc/ der begge er romote control programmer men de er meget forskellige og jeg vil forvente at begge er lukket af admin
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 18:03 #2
Det kan du godt, ved at sætte din pc der hjemme til at køre en ssh server.

Der er sjældent lukket for port 443, som benyttes til krypteret data - og denne port kan du så bruge til at oprette en sikker forbindelse til din pc der hjemme. Hvis 443 er lukket, kan du bruge port 80.

Ved hjælp af putty, kan du nu oprette en sikker forbindelse, og lave de tunnels du behøver for at få adgang til det du nu behøver.

http://sshwindows.sourceforge.net/
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 20:28 #3
gudiksen lyder smart...Hvad for en putty skal man så bruge
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 21:14 #4
prøver at connecte med putty siger den setgid: Invalid argument
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 21:22 #5
Du skal rette din open ssh til at køre på port 443, det gør du under din etc/sshd_config - hvor du ændre til: Port 443
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 21:26 #6
Du henter bare en putty, den del kan være lidt mere tricky at sætte op - da du skal lave en tunnel som gør at når du connecter til localhost:3389 (eks) så smider den dig igennem din tunnel, hvor den opretter forbindelse til 192.168.1.3:3389...
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 21:38 #7
I din sshd_config ændre du:
#Port 22
til
Port 443

Åbn command prompt, og gå ind under C:\Programmer\OpenSSH\bin udfør følgende to linier:

mkgroup -l > ..\etc\group
Og
mkpasswd -l > ..\etc\passwd

Disse 2 linier vil oprette gruppe og password filder under OpenSSH\etc

Start din SSH server ved at skrive:
net start opensshd

Stop den ved at skrive:
net stop opensshd

Jeg har lavet 2 bat filer til dette....
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 21:58 #8
har ændret sshd_config i vm og har både prøvet at starte og stoppe og genstarte computeren...men ligger stadig på port 22... har du ikke en messenger jeg lige kan fange dig på...skal nok give dig ekstra point for det her :-).

har forresten fået det andet til at køre så jeg kan logge ind
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 21:59 #9
ahhh sorry var lidt for hurtig til at læse...skulle bare lige fjerne #
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 22:00 #10
ret porten i sshd_config IKKE ssh_config
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 22:01 #11
så mangler jeg bare at få sat putty op :-)
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 22:10 #12
Hvis du f.eks. vil oprette en fjernstyring til din pc skal du gøre følgende:
Indtast din ip i putty, og vælg ssh (husk port 443, eller hvad du valgte).

Gå ned under Tunnels, og indtast:
Source port: 127.0.0.1:3389
Destination: 192.168.1.3:3389 (eller hvad din pc har af ip)

Hvis det ikke virker er det omvendt :) kan jeg ikke lige huske....
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 22:17 #13
så vil jeg når jeg ekspelvis spiller poker i københavn på min bærbare bruge min forbindelse hjemme i herning ?
Avatar billede gudiksen Nybegynder
13. januar 2007 - 22:21 #14
Hvis du benytter et program, kan du sætte din proxy op således den forward en lokal port til din pc der hjemme - så går den igennem din ssh tunnel, og ingen vil kunne se hvad du laver på overvågningen, da alt er krypteret. Og så forgår det på 443, hvilket er beregnet til det :)

Du burde dog også kunne sætte din browser op, således den surfer via ssh tunnelen...
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 22:23 #15
okay sådan som det er sat op der bennytter vi allerede en proxy som er er sat op til at køre igennem. hvordan sætter man den så videre op til at køre igennem mig og med hvad program ?
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 23:50 #16
Fuck det er for fedt det der...skulle lige lege lidt med det for at få det til at virke
Avatar billede xenool Nybegynder
13. januar 2007 - 23:50 #17
mange mange tak
Avatar billede xenool Nybegynder
14. januar 2007 - 14:39 #18
nogen ide til hvilken proxy server man kan bruge ?
Avatar billede xenool Nybegynder
14. januar 2007 - 15:24 #19
og hvordan får man putty til at køre igennem proxy ?