Avatar billede kennot Nybegynder
13. januar 2007 - 16:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Laptop Acer 5633WLMi

Hey jeg skal have købt en ny laptop og fandt denne her "Acer 5633WLMi" på computercity's site som ser meget god ud i mine øjne. Men jeg er stadig lidt i tvivl om hvor gode Acer egentlig er? Det er jo ikke så gammelt et mærke som sådan. Den skal bruges til diverse skrive-, redigerings og billedprogrammer. Og så skal den også kunne spille nogle forskellige spil såsom det nye Sims osv.. Jeg har en max pris på 8000,- så i er meget velkommen til at måske anbefale en anden laptop eller måske er denne iorden?

Håber der er nogle venlige mennesker der vil hjælpe :).
Avatar billede dancemaniac Nybegynder
13. januar 2007 - 19:04 #1
Acer er et udemærket mærke, så vidt jeg ved!

Jeg kunne faktisk ikke finde en bedre til prisen, end den du har valgt dig der. Syntes det er den, der passer bedst til en max pris 8000,- ..

Acer 5633WLMi ville jeg sige (:
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
13. januar 2007 - 20:37 #2
Jeg har selv lige købt en Acer og den fungere upåklageligt. Det eneste der irritere mig lidt, er at filsystemet er FAT32 istedet for det nyere NTFS. Jeg kiggede på den samme maskine men faldt så over denne i fona:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902120

For mig er de to maskiner næsten identiske. så jeg købte den i Fona, og sparede 2000 kr. :)
Avatar billede kennot Nybegynder
14. januar 2007 - 14:21 #3
thomas nielsen. Men det er så en amd maskine du har købt dig. Er det ikke Core Duo der er toppen af market i øjeblikket?
Avatar billede kennot Nybegynder
14. januar 2007 - 14:24 #4
dancemaniac. Jeg er lidt enig med dig :) Synes den ser god ud. Men kigger lige lidt videre og håber måske der er flere der gider komme med en kommentar.
Avatar billede kennot Nybegynder
14. januar 2007 - 14:36 #5
Jeg har også fundet den her Acer " http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261292 " som er meget identisk med Acer 5633WLMi  :). Den er bare 1000 kr billigere. Den er vel lige så god at købe?
Avatar billede kennot Nybegynder
14. januar 2007 - 15:50 #6
Bummelum :o .
Avatar billede thomas_nielsen Nybegynder
14. januar 2007 - 16:52 #7
Amd kører også Dual core det hedder: X2. Den maskine du har fundet ser også meget fornuftig ud. Der er ikke den store forskel på de tre. Det er vel bare at vælge ?!
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2007 - 17:16 #8
Et nyt produkt indenfor bærebare, er disse Zartego Notebook - de minder utrolig meget om Zepto maskinerne, se f.eks denne
http://www.zartego.com/shop/productinfo.asp?id=SW2%2D23081
Avatar billede kennot Nybegynder
14. januar 2007 - 20:14 #10
Avatar billede haverslev Novice
14. januar 2007 - 21:26 #11
Du får mest maskine ved denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256430

Den første du linker til, er "kun" en core duo maskine, hvorimod de andre er af core2 duo / Turion 64 X2 - altså de nyeste udgaver indenfor CPU`er, men de er "kun" på 1,6 Ghz, men alt ialt gode maskiner.
Der skulle efter forlydender, fra ejeren af dette site (loppehund):
http://www.laptopworld.dk/  komme en test af en Zartego Notebook snarest, men du kan også se andre maskiner under Anmeldelser
Avatar billede kennot Nybegynder
15. januar 2007 - 10:07 #12
Men tør man købe mærket Zartego? Det er jo rimelig nyt kender det slet ikke.
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2007 - 10:59 #13
Selvom det er et nyt og forholdsvis ukendt mærke i Danmark, så behøver du ikke være bange for det.
Der er så hård konkurrance på markedet, at et "skod" produkt aldrig ville overleve på pc markedet.
De komponenter der er i en bærebar pc, kommer stort set alle fra de samme leverandører - eneste forskel er i design og den måde der udføres kvalitskontrol på.
Men hvis du er bange for den, så vil jeg anbefale :
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=256771#
Avatar billede kennot Nybegynder
15. januar 2007 - 14:46 #14
Men hvordan er grafikortet så i den? ATI Radeon Xpress 1100 som det hedder :)
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2007 - 15:53 #15
Du kan læse denne test/anmeldelse, der indgår et ATI Radeon Xpress 1100
http://www.laptopworld.dk/Amilo_Pa1510.php
Avatar billede kennot Nybegynder
15. januar 2007 - 20:12 #16
Jeg hælder sq mest til Zartego :). Tror det bliver den computer, så derfor fordeler jeg point sådan at haverslev for dem alle 100 :). Mange tak for hjælpen!
Avatar billede haverslev Novice
15. januar 2007 - 20:17 #17
En god maskine til fornuftige penge, det tror jeg ikke du fortryder ;o)
Avatar billede kennot Nybegynder
16. januar 2007 - 17:28 #18
Ellers så skal jeg nok skrive herinde igen og fortælle folk at de ikke skal købe den! :D