Avatar billede kennot Nybegynder
21. januar 2007 - 11:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af windows xp

Jeg har lige fået en ny computer, der intet styresystem havde. Jeg havde dog to cd-keys liggende til windows xp, så jeg tænkte, at det ikke ville blive noget problem.
Det er det så blevet, da begge cd-keys er blevet aktiveret på en anden bærbar. Det er originale cd-keys.

Spørgsmålet er så nu om jeg virkelig skal ud og investere i en helt ny windows xp?
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 11:46 #1
Du kan prøve, ar aktivere via tlf. 80701315, det lykkes ofte, problemet er, at det er en OEM ver., du har, og den følger maskinen, og ikke manden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2007 - 11:46 #2
Kort og godt: Ja.

Det er ikke muligt at aktivere en licens mere end 1 gang.
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2007 - 11:56 #3
man kan skifte nøglen... jeg har i hvertfald gjort det tidligere... det kan gøres uden at ringe til microsoft, men selv hvis du ringer så skifter de den for dig imens du taler med dem.
Avatar billede kennot Nybegynder
21. januar 2007 - 12:11 #4
kalp .. Hvordan gør man så det? :)
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2007 - 12:21 #5
Du bruger din key til at skifte produktnøglen eller aktiveringsnøglen.. og så ringer du ind til "robotten" hvor du indtaster din nye nøgle og robotten vil fortælle dig en kode.

det er noget liggende som skal aktiveres om 9dage.. kan jo prøve at aktivere den senere i dag:) så kan jeg forklare helt præcist.
Avatar billede hcma Novice
21. januar 2007 - 12:30 #6
må være dette kalp mener:  http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no28
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2007 - 12:34 #7
hcma >> helt præcis:)

og bagefter ringer man bare til den der robot telefon og opgiver den nye produktnøgle:)
Avatar billede kennot Nybegynder
21. januar 2007 - 13:03 #8
Jeg fik det til at virke nu :). Jeg ringede til robotten også stilte den mig videre til en sød svensker :P.. Hehe så hun hjalp mig og fik løst problemet.. Derfor ville jeg synes at point går til peet49 da han var den første der skrev dette?

Enig? Uenig? :)..
Avatar billede kalp Novice
21. januar 2007 - 13:04 #9
det er fair nok;)

men hun fik dig til at skifte din produktnøgle ikke?
og eftefølgende legede hun "robot" og fortalte dig den nye kode.
Avatar billede kennot Nybegynder
21. januar 2007 - 13:25 #10
Jeg gav hende det der lange installations-id nummerting som der stod og begge mine xp keys også fik jeg et nyt installations-id som jeg skulle skrive ind også virkede det. :D
Avatar billede kennot Nybegynder
21. januar 2007 - 13:25 #11
Peet49 du får disse point :).
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. januar 2007 - 13:28 #12
Jeg takker.
Avatar billede kennot Nybegynder
21. januar 2007 - 13:29 #13
:)