Avatar billede denz Nybegynder
23. januar 2007 - 14:40 Der er 7 kommentarer

Multiple image upload?

Jeg leder efter et upload script hvor man f.eks trykker browse kan man vælge flere billeder på en gang i stedet for en af gangen. Når man så har valgt en masse billeder trykker man upload og billederne bliver resizet til et lille og stort billede.

har set det er blevet lavet med flash og java, men kan ik finde et der bruger php til at uploade og resize med.

Det skal bruges til et diskotek side.

Mvh Dennis
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. januar 2007 - 14:46 #2
Mht. resize når først billederne er ankommet til serveren, kan du kigge på

http://dk2.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php
http://dk2.php.net/manual/en/function.imagecopyresampled.php
Avatar billede denz Nybegynder
23. januar 2007 - 14:50 #3
Den dur nemlig ik, har jeg godt kigget på.. men der skal du også vælge et billede af gangen, det skal være sådan når man trykker browse kan man vælge alle billeder på en gang og trykke åben..

forstår i?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. januar 2007 - 14:52 #4
Det kan du ikke med almindelig <input type="file">

Til det skal du over i en Java-applet eller Flahs-løsning.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. januar 2007 - 14:52 #5
Flash-løsning, selvfølgelig :)
Avatar billede denz Nybegynder
23. januar 2007 - 15:11 #6
Jep har også fundet en, og den virker... men det bare det med at resize.. kan ikke få dem resizet med det script jeg har..
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. januar 2007 - 15:22 #7
En start ville være at du skrev dit resize-script herind.