Avatar billede oolm Nybegynder
23. januar 2007 - 17:54 Der er 7 kommentarer

Er min strøm i PSU'en den rigtige?

Jeg har lige skiftet min PSU ud pga. fejl på den, anden. Men tilfældet er at det ser ud til at det næsten er de samme spændinger der kører igennem min computer med den nye strøm forsyning, skal lige siges at den første var en 400w og den nye er en 350w

Spændings Værdier:
      CPU Kerne                                        1.10 V
      Aux                                              2.61 V
      +3.3 V                                            3.39 V
      +5 V                                              5.73 V
      +12 V                                            13.07 V
      -12 V                                            2.61 V
      -5 V                                              3.75 V
      +5 V Standby                                      5.14 V
      VBAT Akkumulator                                  0.14 V
--
Hardware:

Asrock AM2NF3-VSTA
AMD64 Athlon x2 4200+
Asus Radeon 9600SE 128mb
DDR2 512mb
4 Hdd
Cd-RW
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. januar 2007 - 19:59 #1
hvad var fejlen på din PSU?
Avatar billede oolm Nybegynder
23. januar 2007 - 21:29 #2
Da jeg ikke har så meget forstand på PSU og spændinger spurgte jeg herinde hvad der kunne være skyld i en pludselige reboot.. ->  http://www.eksperten.dk/spm/756301

og fik at vide at det muligvis var min PSU der havde gået sig en tur, men syntes ikke tallene har ændret sig, nok?

på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. januar 2007 - 22:17 #3
tallene behøver ikke at ændre sig. de tal du har set er de gode tal. Pludselige spændings fald kan også være dit problem.

Hvad med varme, hvor varm er din CPU?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. januar 2007 - 22:20 #4
tror ikke din anden PSU fejlede noget.
Har du testet dine ram?

brug eventuelt www.ultimatebootcd.com
Avatar billede oolm Nybegynder
23. januar 2007 - 22:21 #5
Min CPU er : 32 °C
Dvs. at den gamle PSU også kunne bruges, og at det er noget andet hardware der foresager fejlen?

Eller at det var den gamle PSU der var fejlen, men det kunne bare ikke ses på tallene?
Avatar billede oolm Nybegynder
23. januar 2007 - 22:57 #6
Og jeg tager en test på mine ram imorgen, har ikke lige en flop disk til at lægge, de er nærmest antik nu om dage jo.
Avatar billede scorch Nybegynder
28. januar 2007 - 00:15 #7
Er det en ny pc eller en gammel hvor problemt pludselig er opstået?
Har du installeret nyt hardware for nyligt?