Avatar billede apo Praktikant
23. januar 2007 - 22:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med RAM

Hej.

Jeg har i et stykke tid oplevet at min PC er blevet langsommere, og efterhånden kan jeg ikke have mange programmer åben, før PC'en bliver træg i det, og virker som om den bruger mange kræfter på noget så simpelt, som at minimere et browser-vindue.

Det sidste stykke tid har jeg overvejet om problemerne skyldes RAM - eller mangel på samme.

Oprindeligt havde jeg 256 mb RAM, men i dag har jeg opdaget at PC'en tilsyneladende kun har 126 mb RAM tilbage (når jeg kører diagnosticeringsværktøj til DirectX).

Mine spørgsmål:

1. skyldes de nuværende 126 mb Ram, at én af ramklodserne er brændt af?

2. Hvor kan jeg evt. se om der er problemer/konflikter med RAM'ene?

3. Hvordan finder jeg ud af hvilke RAM jeg har i PC'en, i tilfælde af at jeg skal have nye?

Jeg ved absolut minimalt (næsten ingenting) om RAM, så eventuelle forklaringer og tekniske udtryk må gerne skæres ud i pap :o)

Jeg kører Win XP Home.
Avatar billede bikerbirk Nybegynder
24. januar 2007 - 21:01 #1
Hmm. Det kunne også være, at noget virkelig trækker på din comp? Jeg har haft samme problem med at den nærmest udkæmper en krig for at minimere et vindue - Brugte CTRL-ALT-DEL - processer - En fil ved navn Iexplore slugte cirka "98" af min CPU. Ved godt du nævner RAM, men problemet lugter lidt af det samme.
Avatar billede migdaniel Nybegynder
26. januar 2007 - 19:21 #2
Hvis du ved hvordan ram ser ud. så prøv at tage alle rammende ud og putte dem ind igen
Avatar billede apo Praktikant
27. januar 2007 - 14:38 #3
bikerbirk > Jeg har umiddelbart ingen problemer med processorkraften - ingen af de kørende processer sluger store procentdele af min CPU.

Problemet kommer til udtryk, når jeg har mange åbne vinduer/få programmer, og f.eks. skal skifte mellem et browser-vindue og et program-vindue - der begynder PC'en at virke sløv, og kan ofte tage sig nogle lange 'tænkepauser'.

migdaniel > Det ser ud til, at én af mine RAM-blokke ikke fungerer. Så løsningen må være at købe en ny RAM-blok/opgradere det samlede antal af RAM.

Hvis I lægger et svar hver, er der lidt points til jer som tak for jeres tid.
Avatar billede migdaniel Nybegynder
27. januar 2007 - 14:42 #4
det var så lidt :)
Avatar billede apo Praktikant
27. januar 2007 - 20:57 #5
og så lige et svar fra bikerbirk :o)
Avatar billede apo Praktikant
01. februar 2007 - 16:22 #6
Da bikerbirk ikke har givet lyd fra sig, tilfalder pointene til migdaniel.