Avatar billede zipip Praktikant
24. januar 2007 - 09:58 Der er 1 kommentar

Exch200 database og logfiler import i ny exch 2003

Fra en crashed installation med Win2k og Exch2k har jeg reddet alle exch. logfiler og de to databaser.

Systemet er blevet reetableret med win2k3 og exch2k3.
Hvordan får jeg læst databaserne ind i det ny system?

I det gamle system havde jeg faneblade i "AD Users and Computers" i brugere der havde med email at gøre. Disse er ikke til stede i det ny system. Hvordan får jeg det reetableret eller er der en anden måde at styre oprettelse og administration af e-mail konti.
Avatar billede strych9 Praktikant
27. januar 2007 - 03:08 #1
Med "reetableret" mener du at win 2003 er geninstalleret og der er oprettet et helt nyt domæne igen from scratch? --- Du er klar over at det er muligt at tage en backup af Active Directory?

Hvis fanebladene mangler under AD users and computers, så er der ikke kørt forestprep korrekt i AD forest. Schema i AD databasen er simpelthen ikke modificeret som det skal. Kort sagt betyder dette at du ikke har installeret Exchange i det korrekte domæne.