Avatar billede kryger Nybegynder
26. januar 2007 - 17:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dække hus med trådløst netværk

Jeg har en Linksys router (http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1154470226848&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper), som fungerer fint - borset fra at den lige nøgagtig ikke kan dække hele huset...
Den fungerer som router og altså DHCP-server, håbe for kabelt- og trådløst netværk.

Kan jeg købe én mere af samme slags og tilslutte mit kablede netværk i den del af huset hvor jeg pt. mangler dækning?

Hvis ja, hvordan skal den så sættes op. Den skal vel næppe være router - men derimod udelukkede access point og hvordan med SSID, skal de være ens?
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
26. januar 2007 - 17:41 #1
Hejsa, du skal anskaffe dig en Linksys wireless expander (varenummer WRE54G) - denne sætter deu til dit kablede net, og tilgør den via webinterface (ligesom Linksys' øvrige routere eller AP's). Teknisk foregår det således at du i expanderen angiver det "hoved"-accesspoint/routers MAC adresse samt evt. krypteringsnøgle, hvorefter den tager fat og validerer og dermed udvider dit trådløse netværk. Det er utroligt let at sætte op, og hvis du bare har en smule styr på trådløse netværk, så vil du opdage at der er "piece of cake" :-) Held og lykke med det.
Tricket kan faktisk også gøres med et almindeligt accesspoint, dette skal blot have reoeater funktionen hvilket de fleste har nu til dags.
Mvh
Avatar billede ierikk Nybegynder
26. januar 2007 - 18:31 #2
en ekstra god ved Linksys
de har en seperat dansk support afd. hvor man kan ringe eller maile og få hjælp
linksys hjælp 82331719
Avatar billede kryger Nybegynder
31. januar 2007 - 22:47 #3
Tak for Jeres kommentarer og jeg beklager den lange svartid...

Som jeg læser det, så forlænger WRE54G mit trådløse signal ved at "relay" det og den behøver heller ikke tilsluttes mit kablede netværk (se her: http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1140712206059&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper).

Derudover kunne jeg faktisk godt bruge 3 RJ45 stik mere en WRT54GC jo ville gi' mig - men spørgsmålet er, om det kommer til at virke med to WRT54GC'ere på samme netværk og hvordan det så lige skal sættes op?
Avatar billede kryger Nybegynder
18. marts 2007 - 13:45 #4
Hej, jeg har efterfølgende skiftet min bærbar ud til en ny model, som har Wireless-G modsat Wireless-B i den gamle. Enten dækker Wireless-G bedre eller også er netkortet i den nye model bare bedre? Hvorom alting er, så har det vist sig at være udnødvendigt, at sætte en ekstra router op...

Men bbl2061, hvis du smider et svar, så får du naturligvis dine 100 point...
Avatar billede bbl2061 Nybegynder
18. marts 2007 - 18:57 #5
OK, here it comes :-)