Avatar billede cdmann Nybegynder
27. januar 2007 - 12:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

checkbox værdi tæller

Jeg har en række checkbox og når de
er (Bliver) afkrydset skal der sættes en
værdi fx 20 ind i et tekstbox.
Disse værdier skal kunne opsamels
og regnes sammen til sidst ?
og vises i et andet tekstfelt efter
klik på en knap
Kan nogle hjælpe mig ?

FX
<table bgcolor="#EECB3E"  BORDER="1" width="500" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="159"><font size="-1"><h1>ting til 16 kr.</font></td>
      <td width="50">
        <input value="ting til 16 kr"  type="checkbox"  name="ting til 16 kr" size="15">
      <input type="text" name="tal" size="8"></input>

Længere er jeg ikke kommet.
Mangler ideer
Tak.
Avatar billede roenving Novice
28. januar 2007 - 06:48 #1
1. name må ikke indeholde bl.a. mellemrum (skal starte med a-z og må ellers indeholde tal _ : og . !-)

2. Jeg er ikke helt med, for hvis du vil afkrydse en ting til 16 kr. er det sådan set ikke svært, men er det det ?-)

<form>
Pung (16 kr.)<input type="checkbox" value="pung|16" name="chk1" onclick="updateSum(this);"><br>
Taske (316 kr.)<input type="checkbox" value="taske|316" name="chk1" onclick="updateSum(this);"><br>
Ialt: <span id="showSum">&nbsp;</span><br>
<input type="hidden" name="sum">
<input type="submit">
</form>

<script type="text/javascript">
function updateSum(elm){
  var f = elm.form, val = +elm.value.split("|")[1],iniVal = +f.sum.value;
  f.sum.value = iniVal + (elm.checked ? +val : -val);
  document.getElementById("showSum").firstChild.nodeValue = f.sum.value;
}
</script>
Avatar billede cdmann Nybegynder
29. januar 2007 - 00:10 #2
send et svar tak
Avatar billede roenving Novice
29. januar 2007 - 00:19 #3
Velbekomme '-)
Avatar billede cdmann Nybegynder
29. januar 2007 - 12:02 #4
Jeg får lyst til at spørge om en hel masse men må
nok hellere købe en bog :)
(fx hvad står eml for )
Den er flot.
Tak
Avatar billede cdmann Nybegynder
29. januar 2007 - 12:25 #5
hvordan laver du en vandret strej ?
Avatar billede roenving Novice
29. januar 2007 - 15:28 #6
<hr> (horizontal rule ?-)

-- eller en tabel-opstilling, hvor den celle, der indeholder summen har border øverst ...

'elm' er bare en variabel, her også en parameter til funktionen, dvs. at ved at referere til 'this' i kaldet og benytte elm i funktionen, kan man drekte tage fat i elementet (og dets værdi !-)

-- og tak for point ;~}
Avatar billede cdmann Nybegynder
31. januar 2007 - 13:32 #7
Tak igen hvordan laver du den lodrette streg den er ikke på tastaturet ?
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2007 - 13:58 #8
På et dansk tastatur findes den på den tast, som også har de to accenter: ´ og `, så du skal bruge [Alt Gr] + ´ ...

(og Alt Gr står for Alternate Graphics, og skal i øvrigt også bruges til f.eks. @-tegnet på mange computere !-)
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2007 - 13:58 #9
-- og tak for point ;~}