Avatar billede lsc Nybegynder
30. januar 2007 - 19:33 Der er 1 kommentar

Overvågning af diske

Jeg har set i C#, at man kan overvåge hvad der sker på en disk.

Altså, jeg vil udskrive filnavn og "delete", "change" eller "create" + tidspunkt og hvilket program og bruger der har "rørt" ved filen på en given disk.

Kan det lade sig gøre i Delphi?

Mange hilsener
lsc
Avatar billede hrc Mester
30. januar 2007 - 21:58 #1
Med FindFirstNotify kan du overvåge hvad der sker af aktiviteter i udvalgte kataloger. Bliver der oprettet en fil, bliver den rettet osv. Om man på et netværk kan se hvilken bruger der retter skal jeg lade være usagt. I alt fald har Borrisholt for længe siden levereret en fin lille klasse desangående:
http://www.eksperten.dk/spm/401720