Avatar billede redfan Juniormester
30. januar 2007 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

usb kabel

Hej Jeg står for at skal bruge noget meget langt usb kabel

Et på ca. 15 meter og så en på omkring 50 meter
Har selv været igang med at lede lidt, men er ved at give op.
Er det noget der kan fåes nogen steder????
Eller kan man godt bruge f.eks 3 forlængere på 5 meter og 10 på 5 meter???

MVH
Michael
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. januar 2007 - 22:21 #1
Så skal du have nogle forstærkere imellem, da usb ikke overfører data fejlfrit over 5 meter. Skal du have usb over så lange strækninger, vil jeg foreslå en trådløs løsning.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. januar 2007 - 22:23 #2
Det kan du godt, men når kablet bliver over 5M svægges signalet, så du får med
et sålangt træk, brug for en forstærker.
Avatar billede redfan Juniormester
30. januar 2007 - 22:25 #3
kan man få noget trådløst der virker så langt???
Det der skal sættes til en en mus og et tastetur.
Hvor får jeg sådan en forstærker henne??
Avatar billede perj Nybegynder
30. januar 2007 - 23:58 #4
Avatar billede redfan Juniormester
31. januar 2007 - 16:28 #5
okay, kan man evt forlænge et ps2 kabel. HAr lige hurtigt fundet et på 15 meter.
I den computer den skal i er der kun usb indgang. Så tænkte jeg om man så kan starte med et lille usbkabel, sætte en omformer på og så fortsætte med ps2 kabel????
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. januar 2007 - 16:49 #6
Det giver det samme, det er stadig usb, du bruger, du kan købe en usb-hub som denne ell. lign.

http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=87&products_id=204&osCsid=4535d5a62305a4fcec1de2d63c9ed61a
Avatar billede redfan Juniormester
31. januar 2007 - 17:29 #7
en hub er det ikke bare til at tilslutte flere usb enheder??
Er det så ikke sådan en som peri linker til jeg skal have fat i??
31. januar 2007 - 21:15 #8
PS: Jeg har engang opstillet 4 x K-USB-REP http://www.danbit.dk/produkter/1404.phtml i halen af hinanden; virkede fint...
03. februar 2007 - 19:10 #9
???