Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
30. januar 2007 - 22:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

driver til pc

Hej eksperter.
Jeg har lige købt en brugt bærbar, men ham jeg købte den af havde smidt driver cd'erne væk, er der nogle steder på nettet hvor man kan se hvilke drivere man skal bruge til sin computer, jeg ved bla. at der mangler lyd og den rigtige skærm driver.

Håber dér er nogle der kan hjælpe..
Avatar billede peet49 Nybegynder
30. januar 2007 - 22:19 #1
Hvilken bærbar?
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
30. januar 2007 - 22:21 #2
asus... jeh kan ikke rigtig se hvor model navnet står
Avatar billede zion Juniormester
30. januar 2007 - 22:26 #3
Det bliver svært og finde driver hvis du ikke kan se hvilken model.

Måske der findes et program der kan fortælle det. Ellers kan du prøve og kigge lidt på Asus hjemmeside og se om du kan finde en der ligner og passer på specifikationer

http://www.asus.com/products1.aspx?l1=5
Avatar billede tronic_ Nybegynder
30. januar 2007 - 22:51 #4
Under computeren skulle der side et klistermærke hvor der står fx. ASUS A3000, der skulle også være et lille et med et sn. nr. og på det skulle er også stå fx. model A3500l.

også bruger de linket som zion har lagt.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
31. januar 2007 - 08:11 #5
Har du prøvet på Windows Update?
Her kan du sagtens være heldig at finde lyd og skærmdriver.

Ellers kan du prøve at hente programmet "Everest" som kan fortælle dig næsten alt om din pc. Det er også muligt via Everest at downloade drivere til din pc.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
31. januar 2007 - 08:16 #6
Avatar billede tronic_ Nybegynder
31. januar 2007 - 08:23 #7
Når det nu er en asus, så virker bla. trådløstnet ikke med mindre han henter de rigtige driver fra asus.
Der skal stå et sn. og model navn underbunden, hvis det klistermærke ikke er der, så ville jeg ikke røre ved den computer.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
31. januar 2007 - 08:43 #8
Det er selvfølgelig at foretrække at han henter sine manglende drivere fra producentens hjemmeside, enig, men det vel lidt overdrevet at sige:

"hvis det klistermærke ikke er der, så ville jeg ikke røre ved den computer."

Altså så er det jo at man kan prøve med Everest eller lignende programmer. Everest kan nogen gange også komme med oplysninger om din pc i retning at serienummer, produktionsnummer osv. som kan være til hjælp hvis du skal ind på asus' hp og finde drivere til din pc.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
31. januar 2007 - 09:17 #9
Nu skriver jeg også "jeg ville ikke". Som JEG ser det, er der ingen grund til at fjerne det mærke med mindre man har noget at skjule. Det er så min holdning.

Hvis win er installeret med den win-cd fra asus kan man finde model type under system egenskaber, under generelt.
Avatar billede dragonnight Nybegynder
31. januar 2007 - 09:58 #10
tronic skriver

"Nu skriver jeg også "jeg ville ikke". Som JEG ser det, er der ingen grund til at fjerne det mærke med mindre man har noget at skjule. Det er så min holdning."

Ok tronic, havde ikke lige med i mine overvejelser at her muligvis kunne være tale om en pc der er "varm"
Avatar billede wonderboy_t Nybegynder
31. januar 2007 - 10:05 #11
tak for alle de gode svar, på bagsiden er dr et klistermærke hvor der står modelnr. den hedder asus A3H
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. januar 2007 - 10:09 #12
De er frit tilgængelige på www.asus.dk
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. januar 2007 - 10:16 #13
Avatar billede tronic_ Nybegynder
31. januar 2007 - 10:27 #14
Så skal du bruge det link som zion gav dig, eller http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=A3H
så er du på modellen