Avatar billede kvols Nybegynder
31. januar 2007 - 11:03 Der er 7 kommentarer

Skærm Blinker - PC Rebooter

Jeg har lidt problemer med min ene computer. Skærmen blinker og nogle gange genstarter computeren af sig selv.

PC'en har i flere år kørt helt perfekt, indtil den for nyligt begyndte at reboote af sig selv, samt skærmen begyndte at blinke, især når man roder rundt inde i "Kontrolpanel".

Det er et problem der er opstået ud af den blå luft, da der ikke er foretaget nogle hardware ændringer og software mæssigt er den nyformateret, kun med XP installeret, samt diverse drivere.

Jeg ved det ikke er skærmen, da den virker perfekt med min anden pc, samt at skærmen jo næppe kan få en computer til at restarte. Jeg ved det ikke er grafikkortet, da jeg har prøvet med flere forskellige, men hvad er det så? Hvordan kan sådan et problem opstå ud af den blå luft?

Jeg har kørt diverse hardware tests og ifølge dem ser alt ud til at virke perfekt.

Computeren indeholder følgende:
AMD Athlon XP 2400+
384 MD DDR RAM PC 3200
80 GB Seagate Barracuda 7200 RPM
Club 3d GeForce FX 5200 128 MD DDR RAM
Windows XP Pro installeret

Der er 200 point til den der kan afhjælpe mig med det her problem.
31. januar 2007 - 11:08 #1
virker det i fejlsikret tilstand ? (og nej en skærm kan ikek få en computer til at genstarte, medmindre den er så defekt at den sender overslag tilbage, men det er så godt som fysisk umuligt, jeg har ihvertfald aldrig set det ske, selvom jeg har lavet nok 15-20000 skærme)
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
31. januar 2007 - 11:09 #2
Om det hjælper ved jeg ikke, men det er nu altid en god ide at starte med at køre chkdsk når der begynder at blive problemer http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede kvols Nybegynder
31. januar 2007 - 11:09 #3
Samme resultat i fejlsikret
31. januar 2007 - 11:22 #4
kan du se temperatur på cpu i BIOS ? (og føles køleren varm /er den fyldt med støv), prøv evt at tryk F8 under opstart og vælg deaktiver automatisk genstart, og se om du får en BSOD med en fejlkode der måske kan hjælpe i fejlfindingen, evt kør en memtest86 så ram kan udelukkes.
Avatar billede kvols Nybegynder
31. januar 2007 - 11:32 #5
Tjekker op på jeres forslag og vender tilbage :-)
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 12:31 #6
det er iorden ;) (er tidligere rene-petersen)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:15 #7
brug for mere hjælp ?