Avatar billede tornoe Nybegynder
01. februar 2007 - 19:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

installation af xp på sata-disc

Hep

Jeg sider her med et for mig rimelig stort problem..
Jeg har lige købt en ny SATA HD, og i den anledning ville jeg smide min to gamle disc's ud og erstatte dem med denne ene SATA disc, men nu kommer problemet, inden jeg smed den gamle XP installation formaterede og partitionerede jeg denné sata disc, så jeg har en partitionering på 220gb og en på ca 90gb. Mit problem bliver så at da jeg smider en xp-cd i, og vil til at installere xp på ny, så kan jeg kun se en partitionering, på ca 130gb.

Jeg har læst lidt om emnet og har set at det sikkert skyldes min xp cd ikke er med sp1, hvilket jeg ellers mente den var..

jeg ville gerne have xp på den partitionering med 90gb, men den dukker slet ikke op, hvad gør jeg her?

Er den eneste løsning at jeg skaffer en anden win xp cd? Eller kan man omgå problemet, enten ved at installere xp i denne partitionering med de 130gb, og senerehen installere sp1, eller kan man installere sp1 under installationen, som en third party driver, eller er der her tale om et driver-problem som skal løses emd en sata-driver?

til information er Sata-HD fra westerndigital og mobo er asus p4p800
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. februar 2007 - 19:33 #1
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2007 - 19:49 #2
Uanset hvad du vælger kan du altid efterfølgende installere SP2 separat
Avatar billede johs_j Novice
04. februar 2007 - 21:23 #3
Du kan enten downloade eller bestille en gratis cd fra Microsoft med service pack 2 til XP. Den indeholder også sp1. Hvis du bestiller cd'en ta'r det ca. 2-3 uger. Det kan også være at der er en et sted som du kan låne. MS anbefaler ovenikøbet at man låner den til andre.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 16:37 #4
hent nlite fra nliteos.com det program alver næsten automatisk en slipstreamed install cd, det eneste du faktisk skal gøre er at henvise til først installations skiven, og derefter servicepack 2. (du kan lave en masse tweaks hvis du vil, og lave den unattended, så du ikke behøver indtaste kode osv hver gang9, men det er ikke nødvendigt hvis du ikke vil bruge det.