Avatar billede koden Novice
03. februar 2007 - 22:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overtage anden XP maskine via Router

Hvordan styrer jeg min private XP pc fra mit arb.?
Jeg kan få adgang til min router fra arb. da jeg har aktiveret port 8080 på router.

Men hvordan kommer jeg videre til pc'en?

Hvordan det nu end sker, så må jeg vel kunne bruge samme fremgangsmåde hos min onkel, når han nu ringer og siger han har pc problemer?

Han har en TDC ADSL men en af dem uden router.
Skal jeg sætte router op hos ham?
Har ens ADSL forbindelses hastighed noget at sige?

Jeg har 2 mbit/1 mbit og han har en langsom 160/128

Han har mulighed for at skifte til 2048/128 hvis det kan hjælpe.
Avatar billede miciver Nybegynder
03. februar 2007 - 22:28 #1
Du skal tillade adgang til port 3389 (RDP). På den måde kan du overtage computeren med Remote Desktop.
Avatar billede koden Novice
04. februar 2007 - 15:52 #2
PÅ computeren skal den port åbnes??

kan man ikke få fat i den via router på anden vis, når man nu har adgang til router?
Avatar billede tonnipedersen Nybegynder
04. februar 2007 - 22:13 #3
Du kan også prøve en tjeneste som LogMeIn.com, den er gratis i nogle tilfælde. Den virker fantastisk jeg har brugt den en del.
Avatar billede koden Novice
07. februar 2007 - 20:58 #4
Fandt selv ud af det. meget simpelt
Her er en foreløbig opskrift:

På den pc der skal overtages gøres følgende:
1.
Gå ind på www.myip.dk skriv IP adr. ned.
Klik start>kør  skriv cmd  >ok
I dos prompt skriv ipconfig og enter
Noter IP adr. ned ud for ip adresse.
Du har nu noteret 2 forskellige IP adr. ned.

start>højreklik på denne computer>egenskaber>fjernforbindelser>fjernskrivebord sæt flueben i boks "tillad brugere at oprette fjernforbindelse til denne computer"

Derefter skal der på samme computer være en bruger man kan logge på. Jeg har på de pc'ere jeg skal hjælpe oprettet en bruger kaldet XXXXXXX og sat en adganskode på den som jeg kender.
Brugere oprettes under start>kontrolpanel>brugerkonti (ikke mere om det. nemt nok).

Så skal man derefter ind på routeren hvor ovennænte pc er tilkoblet.
I mit eksempel bruger jeg linksys wrt54g, men princippet er det samme, hedder blot noget andet på andre routere:

Log på routeren (det kommer vi heller ikke ind på, da jeg formoder man kan det).
Vælg på router "administration" faneblad. Enable der remote management og sæt port til 8080.

Find nu faneblad "application and gaming" og derunder "Port Range Forward"
Sæt start og end til 3389 begge steder.

I IP adr. skriver du den IP nr 2 du fik fra command prompt. Husk at save det hele.

Nu er pc'en klar til at blive overtaget udefra.

2.
Gå nu ind til naboen, eller et hvilken som helst andet sted med en ADSL linje.

På en pc der med XP klikker du
start>alle programmer>tilbehør>kommunikation>forbindelse til fjern skrivebord
Skriv nu den ip adr. du fik fra www.myip.dk billedet og sig ok.
Hvis pc i punkt 1 er tændt, så vil den nu komme op med en boks hvor du taster din XXXXXXX bruger og password og ok. Vent......

Du har nu overtaget pc og den pc du overtager får i øvrigt sort skærm mens du er koblet op på den.
Avatar billede koden Novice
07. februar 2007 - 21:01 #5
Bemærk pkt. 1 er en engangs ting på den pc'er du vil overtage.
Pkt. 2 er det eneste du skal gøre når du skal overtage.

ret mig hvis jeg har glemt noget....