Avatar billede momoney Novice
05. februar 2007 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Back up af DVD

Jeg har et af de spørgsmål som altid bliver misfortolket som piratkopi. Lad mig for en god ordens skyld understrege, at jeg ikke vil kopier men tage backup, hvilket er fuldt lovligt.

Til spørgsmålet.
Jeg vil gerne tage backup af en temmelig slidt DVD som har ligget fremme.
Jeg har benyttet mig af cladDVD til at rippe DVD-en men mangler så at finde ud af hvad jeg så skal gøre for at få det over på en anden DVD.
Skal jeg bare brænde filerne over ???

Jeg forsøgte at brænde filerne efterfølgende via NTI DVD maker og deres DVD video maker. Men den siger der mangler en ikke navn-given fil.
Avatar billede jebo Novice
11. februar 2007 - 17:14 #2
Prøv med dvd-decrypter at få dvd'ens data overført til harddisken. DVD-decrypter er et freeware-program, der kan downloades fra nettet. Når dvd-decrypter er færdig med arbejdet, bør data kunne brændes til en ny dvd med f.eks. nero 7 eller andet brænderprogram.
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. februar 2007 - 16:57 #3
De fleste DVD'er indeholder mere data end der kan være på en alm. blank 4,7 gigabyte skive. Derfor skal indholdet komprimeres først...
Jeg kan varmt anbefale http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html... du ender med en præcis kopi af originalen, kvalitetstabet er så lille, at jeg ikke har bemærket nogen som helst forringelse, når jeg ser den på min dvd-afspiller. Hvis din dvd indeholder materiale du ikke nødvendigvis vil beholde (bonus-materiale, undertekster på andre sprog osv..) så vælger du bare det fra, så der kan bruges mere plads til selve filmen. Har samme brænderprogram som dig, men du kan brænde direkte i CloneDVD såvidt jeg husker ;-)

DVD Shrink er et alternativ, som også skulle være udmærket..
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. februar 2007 - 16:58 #4
PS: På mit link finder du også AnyDVD, der gør, at kopisikrede DVD'er kan kopieres - men det er vist i de fleste tilfælde ulovligt !?!?
Avatar billede momoney Novice
16. februar 2007 - 09:11 #5
Hej Alle sammen. Tak for de gode input. Jeg har indtil videre prøvet de første muligheder uden held. Det vil sige at jeg godt tage back up, men der opstår altid en fejl. Enten ingen undertekst selv om jeg har sat det op efter diverse sider. Eller den begynder at hakke i afspilningen. Andre forsøg har ikke kunne afspilles.

Nu vil jeg forsøge med det sidste indkommen forsøg.
Imponerende at det skal være så svært at gemme sin egen retmæssig ejendom.
Avatar billede momoney Novice
02. januar 2008 - 12:04 #6
Lukker. Syntes ikke rigtigt jeg kan få noget af det til at virke :O(