Avatar billede forzadepor Nybegynder
08. februar 2007 - 19:53 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Min computer er blevet gal. Den vil ikke starte.

Hejsa, min computer er gået helt amok, og det er dødirriterende.
Nå, men her fortæller jeg hvad der skete.

Mens jeg var på computeren, gik kom der lige pludselig en meddelelse frem som lyder:

"Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren.

Fejlen skyldes muligvis følgende fil: partmgr.sys

Hvis det er første gang du har set denne stopfejl, skal du genstarte computeren. HVis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:
Sørg for at al ny hardware eller software er korrekt installeret. Hvis dette er en ny installation, skal du spørge harware- elller softwareproducenten om der er opgradering, som du muligvis har brug for.

Hvis dette problem opstår igen skal du deaktivere eller fjerne harware eller software, der er installeret for nylig. Deaktiver nogle indstillinger i BIOS-hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning.
Hviis du skal bruge fejlsikrettilstand til at fjerne eller deaktivere hardwarekomponenter, skal du genstarte computeren og trykke F8 for at vælge avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske opysninger:

*** STOP: 0x00000050 (0XF7AB84AB, 0X00000000, 0XF7AB84AB, 0X00000000)

*** PARTMGR.SYS - ADRESS F7AB84AB BASE AT F7AB6000, DATESTAMP 00000000".

Den meddelelse fik jeg også genstartede PC'en. Nu vil den ikke starte, og beder mig om at sætte en BOOT disk i mit drev. Det gør jeg så, og den vil ikke reparere WINDOWS. Jeg kommer ind i en blå menu hvor den starter med at indlæse nogle filer, Og derefter bliver den overstående meddelelse vist igen. 2 gange hvor jeg ville reparere windows, sagde den at den ikke kunne finde mit C drev.

Den sagde også at den ikke kunne registrere min hardisk.  Og så kom den meddelels igen og jeg kan kun komme væk fra den vha. gnestart og så starter det hele ellers bare forfra.

Jeg håber der er nogle, der kan hjælpe mig.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 20:03 #1
Hmm, lyder ikke helt sundt.

I det tilfælde vill jeg nok prøve en KILLDISK (http://www.helgec.dk/killdisk.html), der sletter alt fuldstændig på din harddisk. Og derefter se om du kan reinstallere.

Hvis der ikke er andre der har et bedre forslag :)
Avatar billede forzadepor Nybegynder
08. februar 2007 - 20:04 #2
Tak for dit svar. Problemet er jo bare, at jeg ikke kan komme ind på computeren og installere programmet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 20:12 #3
"Guiden tager udgangspunkt i at du downloader og brænder den ISO fil  der er guide til HER "

Så man kan lave en bootcd med programmet på.
Avatar billede forzadepor Nybegynder
08. februar 2007 - 20:15 #4
Det kunne blive et sidste alternativ. Venter lige og ser, om der er andre, der har en løsning på mit problem, da jeg helst ikke vil mist al data på min PC, da noget af det er meget vigtigt.

Skriv bare hvis der er nogen der har en løsning, også selvom det inkluderer at min filer slettes. Jeg er villig til at høre på ALT, der kan hjælpe mig.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 20:19 #5
Hmm. Du kunne prøve at smide den "defekte" harddisk ind som slave i en virkende computer og se om du kan tilgå den der og eventuelt tage lidt backup af dine filer?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:21 #6
Har du din XP cd ?
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 20:24 #7
haverslev: [quote]2 gange hvor jeg ville reparere windows, sagde den at den ikke kunne finde mit C drev.
[/quote]

:)
Avatar billede forzadepor Nybegynder
08. februar 2007 - 20:25 #8
mcgoat. Ja. Jeg kan ikke selv finde ud af det med harddisk, men jeg kender en, der kan få mine filer gemt, så han får nok min harddisk.

Og haverslev. Den kan ikke finde mit C drev når jeg vil reparere.
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:26 #9
Han skriver: Boot disk og gik derfor udfra at det var/er en diskette :o)
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:27 #10
Kører du med sata disk ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. februar 2007 - 20:28 #11
hehe. kan man overhovede bruge en bootdisk til xp? Har altid kunne boote på cd
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:31 #12
Du kan sagtens bruge en boot disk til xp, endda en gammel win98
Du kan lave en diskette selv:
http://www.helgec.dk/start_xp_fra_diskette.html
Avatar billede forzadepor Nybegynder
08. februar 2007 - 20:54 #13
Ved ikke, om jeg bruger sata disk.
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 21:02 #14
Problemet kan nemlig være, at den skal evt. have en sata driver for at finde din harddisk, altså kun HVIS du kører med Sata disk
Det er muligt at du kan se det på den tekst der evt. kommer på dit opstart billede og der vises hvilke enheder og ram der er installeret og findes

Prøv at gå i bios:
Tryk på "Delete" knappen (DELL PC = F2) under opstart for at komme i Bios. Når du er inde i bios menuen, så tryk på F9 for load af default/optimized settings, klik herefter på F10 for at gemme/save (Y/J)
Avatar billede forzadepor Nybegynder
08. februar 2007 - 22:47 #15
Tak for jeres svar. De har virkelig hjulpet!

Vælger at give min harddisk til en ven, der så kan gemme mine vigtige filer(som mcgoat foreslog).

Skal jeg give jer nogle point(mcgoat og haverslev). Hvis jeg skal, hvordan gør jeg det så? :)
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2007 - 07:46 #16
Du kan kun give points, hvis vedkommende har lagt et "svar" istedet for kommentarer
Se her: http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. februar 2007 - 10:37 #17
:)