Avatar billede gryn Nybegynder
12. februar 2007 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tegnsæt i Safari

Jeg sad for et stykke tid siden og lavede en simpel hjemmeside, men da jeg lagde den op på nettet, ville min browser (eller nogen anden) ikke vise æø og å, som de skulle. Jeg eksperimenterede derfor lidt med at ændre tekstkodningen via indstillingerne i min Safaribrowser.
Problemet med at vise æø og å korrekt på hjemmesiden har jeg fået løst, men lige siden har Safari haft svært ved at klare æ, ø og å på alle mulige andre sider. Herunder google og andre sider, som normalt vises korrekt.
Jeg har prøvet at "nulstille" Safari, men dette har ikke afhjulpet problemet. Hvordan kan jeg få tekskodningen til selv at indstille sig igen?

/Ulrik
Avatar billede egonspock Seniormester
12. februar 2007 - 18:05 #1
Prøv Oversigt->tekstkodning->standard
Du har nok brugt æøå uden at angive at du brugte UTF-8-tekstkodning, se f. eks. her: http://www.w3.org/International/O-charset
Avatar billede gryn Nybegynder
12. februar 2007 - 22:55 #2
Indstillingen, som du nævner ("standard"), vælges automatisk på alle sider. Dette var vistnok også tilfældet før, men forskellen er, at dette ikke længere virker.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. februar 2007 - 23:11 #3
Så er der i Safari-menuen den hårde måde: Nulstil Safari. Men inden du gør det, vil jeg nok downloade og køre Yasu fra http://jimmitchell.org/projects/yasu
Det rydder en del op i caches og andre sager, der kan trænge til det.
Avatar billede gryn Nybegynder
15. februar 2007 - 17:58 #4
Ok. Jeg har ellers prøvet at nulstille browseren, men jeg har ikke prøvet Yasu. Det vil jeg lige kigge på... ved lejlighed.
Avatar billede gryn Nybegynder
17. februar 2007 - 09:52 #5
Hej. Jeg har nu fået det til at virke igen. Ved ikke præcist hvad der gjorde udslaget, for jeg rodede bare rundt, og nu virker det. I skal have tak for jeres kommentare. Giver i et svar, så vil jeg dele pointene mellem jer.

tak
Avatar billede egonspock Seniormester
17. februar 2007 - 11:43 #6
he, well tillykke med det!