Avatar billede mlybech Nybegynder
12. februar 2007 - 23:15 Der er 18 kommentarer

Valg af brugerkonti ved start af program

Hej... Jeg sidder ved en computer, hvor hver gang at der åbnes et program åbnes en dialogboks, hvor der står "Hvilken brugerkonti vil du bruge til at køre dette program", hvorefter der en en række muligeheder. I kan se et screenshot af dialogboksen på dette link: http://fiskerne.feest.dk/ikke-navngivet.bmp
Er der nogle der kan vejlede mig til hvordan man undgår denne dialogboks kommer frem hver gang et program skal åbnes - den skal fjernes???
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:24 #1
en mulighed, (hvis det er en privat computer) er at gå ind i tjenester og finde "secondary logon" og sæt den til disabled.
Avatar billede plx Nybegynder
12. februar 2007 - 23:39 #2
hvis du højreklikker på programmet, har du så mulighed for at vælge den almindelige "åbn"?
Avatar billede plx Nybegynder
12. februar 2007 - 23:41 #3
Det er angivet i registry, hvad der skal ske ved afvikling af programmer..

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile

under shell er listet mulighederne. Standardværdien for shell plejer at være "værdien er ikke defineret"
Avatar billede mlybech Nybegynder
12. februar 2007 - 23:42 #4
henrik_svendsen > den melder bare følgende fejl:

Tjenesten Alternativt logon på Lokal Computeren kunne ikke stoppes.
Tjenesten returnerede ikke en fel. Dette kan skyldes en intern fejl i Windows eller i tjenesten.
Kontakt systemadministratioren, hvis problemet fortsætter

plx > dette er faktisk ikke muligt, idet åbn ikke forekommer når man højreklikker. Øverst står "Kør som"
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:43 #5
xp vista eller en server ?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:45 #6
er denne tjeneste markeret til at skulle fungerer aktivt med skrivebordet ?
Avatar billede mlybech Nybegynder
12. februar 2007 - 23:48 #7
henrik_svendsen > det er en XP Proffesionel opgradering fra 98
Ved ikke lige om tjenesten fungerer aktivt med skrivebordet!
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:51 #8
kik under log on / log på
Der skal ikke være flueben i funger aktivt med skrivebord.

se om du kan deaktiverer den herefter.

tjenesten skal stoppes, og enten sættes til deakriveret eller manuelt.
Avatar billede plx Nybegynder
12. februar 2007 - 23:58 #9
Hvor godt har du det med regedit? Du mangler tilsyneladende en nøgle, nemlig "open" under exefile

Den ser sådan ud på en sund xp:
----
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open]
"EditFlags"=hex:00,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"
Avatar billede plx Nybegynder
12. februar 2007 - 23:58 #10
at deaktivere alternativt logon fjerner ikke problemet
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2007 - 00:01 #11
hvis tjenesten secondary logon ikke kan starte, får han heller ikke muligheden for at bruge "kør som"

http://www.petri.co.il/disable_runas.htm
Avatar billede mlybech Nybegynder
13. februar 2007 - 00:03 #12
henrik_svendsen > har deaktiveret tjenesten, men problemet er der endnu

plx > jeg kan ikke komme ind i registreringsdatabasen, idet den siger at administratoren har fjernet muligheden, selvom jeg er logget ind som administrator
Avatar billede plx Nybegynder
13. februar 2007 - 00:08 #13
Har du været ramt af virus?

http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2004-050614-0532-99

UnHookExec.inf fixer regedit og tilføjer open-nøglen
Avatar billede mlybech Nybegynder
13. februar 2007 - 00:12 #14
plx > Har været ramt af virus. Jeg prøver dit link.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2007 - 00:13 #15
plx, jeg har kun været ude for den "stuerene" version af "kør som"  så jeg sidder lige stille og lytter til lektionen    ;O)
Avatar billede mlybech Nybegynder
13. februar 2007 - 00:55 #16
plx > Jeg har installeret UnHookExec.inf. Det ser ud til at hav løst problemet. Nu åbner dialogboksen ikke, når jeg åbner et program. Tusind tak for hjælpen til jer begge.
Avatar billede mlybech Nybegynder
13. februar 2007 - 17:59 #17
Plx smider du ikke lige et svar så du kan få dine fortjente point?
Avatar billede plx Nybegynder
13. februar 2007 - 22:44 #18
ok.

Mht virus, så er den open-nøgle er et af de steder et ondsindet program kan hægte sig på, og sørge for altid at være aktivt. Så du har måske brugt et program, som blot har ryddet op, men ikke gjort skaden god igen