Avatar billede superlaser Nybegynder
15. februar 2007 - 17:06 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Usb Problem

jeg prøveded at installere Windows Vista , men mit drev ville så ikk læse en af filerne , så vendte jeg tilbage til windows Xp og så var alle mine Usb TIlsluttede harddiske der pludselig ikk mere, de var der kun som "Ukendte enheder" men til tider finder dem den hvis jeg sætter dem i nogle af portener elelr skifter rundt med dem så kommer der en besked Frem "denne enhed kan køre hurtigere bla bla " i kender beskeden .. så tænkte jeg fint Så formatter og Fdisker jeg Det hele og kører fra Starten , jeg har STADIG samme Problem!? og nu forstår jeg det bar ikk , alel driver til Usb Controllere og alt er instrallaert har så prøvet andre driver fra nettet end dem der Fulgte med motherboarded og til usb controllere men STADIG samme fejl ?!?! hva der galt :!?!?

altså mine harddiske bliver kun set som "ukendt Enhed" eller som lav hastigheds enhder og efter kort tid forsvinder de igen elelr bliver til "ukendt enhed"?
er helt på bar bu´nd!
Avatar billede superlaser Nybegynder
15. februar 2007 - 17:15 #1
mit mus og tastetur som køer over usben virker Fint Fint, men det køere rjo også bar 1.0

Hdden kræver 2.0 ..

og alle harddiskene Virker Helt Fine på andre Computere ..
Avatar billede superlaser Nybegynder
15. februar 2007 - 17:16 #2
kan det passe at udner enhedshåndtering  --> Scsi - Raid Controllere at der kan mangle en der ? mener nemlig der var noget med usb der før men er ikk helt sikker!

lig nu er der kun 1 min  uli sata/raid Controller .
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 17:17 #3
prøv at fjerne enheden under enhedsorintering og genstart
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2007 - 17:20 #4
Har du installeret SP2 og alle ydeligere opdateringer til XP ?
Hvis ikke, så kør alle opdateringer via windows update.

Du kan prøve at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 17:27 #5
Godt indlæg haverslev
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2007 - 17:33 #6
Ja, ikke ;o)
Har "rodet" lidt med de der usb fejl/mangler og har fundet ud af at på f.eks bærebare så beholder den de usb indstillinger, selvom de er fjernet osv.
Hvis derimod man fjerner alt strøm (ikke Cmos batteri) så smider den de tidligre kendet usb indstillinger.
huset, Kender du noget til dette og hvad det skyldes, udover det jeg har skrevet ?
Avatar billede superlaser Nybegynder
15. februar 2007 - 17:38 #7
haverslev , Har nu gjort det du skerv, ligemeget hjalp det :/ stadig samme problem , det abr for underligt!
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2007 - 17:50 #8
Har du installeret alle bundkort driverne ?
Avatar billede superlaser Nybegynder
15. februar 2007 - 18:08 #9
ja det har jeg, og jar prøvet med 3parts drivere , Uli Drivers, Drivers fra nvidia, drivers fra Dengang hvor det virked, De drivers jeg fik med på Cden fra bundkortet . win Xp sp1 , Win Xp sp2 ..
intet af dette virker :/
Avatar billede huset Praktikant
15. februar 2007 - 18:29 #10
Haverslev - jeg har faktisk samme undren som du. Vil prøve at undersøge det i den kommende tid.
Avatar billede haverslev Novice
15. februar 2007 - 18:38 #11
Prøv lige at gå i Bios
Tryk på DEL under opstart af pc`en
Når du er kommet i Bios, brug højre og venstre piletaster for at vælge menu "Advanced" (tror jeg nok det er)
Brug derefter op og ned pilene for at vælge Legacy usb support.
Tryk Enter og Enable den.
Tryk F10 for at gemme indstillingen og exit bios.
Avatar billede makse Nybegynder
15. februar 2007 - 19:31 #12
Hvilket bundkort har du? (Fabrikat og model)
Avatar billede superlaser Nybegynder
16. februar 2007 - 17:11 #13
det er et asrock 775twins-hdtv

haverslev har prøvet det nu, den var disabled og enabled, har stadig samme problem ;(
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2007 - 17:17 #14
Hvis den er enable nu i bios, så prøv lige dette igen:
Du kan prøve at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede superlaser Nybegynder
16. februar 2007 - 17:21 #15
oki prøver jeg lige
Avatar billede superlaser Nybegynder
16. februar 2007 - 17:35 #16
samem problem :/&
Avatar billede superlaser Nybegynder
16. februar 2007 - 21:26 #17
det godt nok bar for trælst :/ ..
Avatar billede haverslev Novice
16. februar 2007 - 23:41 #18
Ja den er mærkelig, hvis du har installeret div. drivere og windows er fuldt opdateret, så har jeg desværre ikke lige andre bud, end en nyinstallation af XP, div. drivere osv. igen
Avatar billede superlaser Nybegynder
19. februar 2007 - 17:12 #19
ja og jeg har jo bar lavet ny installation :/
Avatar billede superlaser Nybegynder
21. februar 2007 - 19:54 #20
...
Avatar billede haverslev Novice
21. februar 2007 - 20:38 #21
Prøv at checke om USBMAN evt. har en løsning på dit problem
http://www.usbman.com/Troubleshooter%20General.htm
Avatar billede peet-49 Novice
06. marts 2007 - 08:43 #22
Du har måske glemt, at indstallere chilsetdriverne til bundkortet.