Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
03. marts 2007 - 09:41 Der er 2 kommentarer

Kan ikke åbne filer fra stifinder

Uanset hvilken fil jeg klikker på fra stifinder (eller denne
computer), kan den pludselig ikke åbnes - med undtagelse af Media
Player, Notesblok- og programfiler!
Det samme gælder i Outlook Express for vedhæftede filer (f.eks.
en Word-fil).

Timeglasset kører bare, og ved Crtl. + Alt + delete er beskeden,
at programmet ikke svarer.
Jeg har prøvet med Word-, Excel, .gif- .jpg-, html-filer, og har
også prøvet at vælge forskellige åbningsprogrammer for html og
jpg - med samme resultat.

For under en uge siden (søndag) var der ingen problemer!

Siden søndag har jeg installeret IHateSpam-programmet, som er
afinstalleret igen, og for et par dage siden er Spamhilator
installeret.

Kan et af disse 2 programmer virkelig lave sådan en ravage?

Ingen virus - AdAware kørt - Spybot kørt - uden mistænkelige
filer. Har kørt sfc /scannow (hjalp ikke) - alle temp-filer er slettet.
PC'en er næsten ny med org. og opdateret XP Home.

Alle filer kan åbnes direkte fra de forskellige programmer, men det er ikke godt nok, da jeg har brug for at se alle filer i en mappe på én gang og åbne dem uafhængigt ifm. et større projekt, jeg er i gang med.

Håber meget på hurtig hjælp (helst ikke systemgendannelse, da jeg har en del vigtigt arbejde og mails liggende, der ikke må gå tabt.

/Susanne
03. marts 2007 - 10:11 #1
... for en go' ordens skyld stik mig/os en såkaldt HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
04. marts 2007 - 15:40 #2
Undskyld mit sene svar. Plejer at få en mail, når der er ny kommentar, men den kom ikke denne gang.
Problemet løste sig i går, hvor jeg afinstallerede min firewall som et sidste forsøg. Havde ellers deaktiveret den, men det var åbenbart ikke nok. Det er en firewall, jeg har brugt længe (Kerio Sunbelt) uden problemer og været meget tilfreds med, så den vakte ikke min umiddelbare mistanke.

Men tak for dit hurtige svar.