Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 13:57 Der er 18 kommentarer

Hjælp til opsætning af trådløs forbindelse

Hej jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg er lige skiftet til bredbånd hos CyberCity og har i den forbindelse modtaget en Zyxel P2602HW trådløs router. Jeg har sat det op vha den medfølgende cd-rom, og kan fint komme på dettet via netkabel fra min stationære pc (skriver jo dette ;o))

Jeg har også en bærbar med trådløst netkort. Den vil jeg selvfølgelig gerne have på nettet trådløst, men jeg kan ikke få det til at virke.

Når jeg går ind i guiden "Trådløs netværksforbindelse" får jeg følgende svar:

"Der blev ikke fundet nogen trådløse netværk i nærheden. Kontroller at knappen til trådløs kommunikation er slået til på computeren. Klik på Opdater netværksliste for at se en opdateret liste."

Hvad er det for en knap?

Burde min trådløse router ikke optræde på listen?

Jeg har forsøgt at gå ind på http://adsl.cybecity.dk og konfigurere min router, men det løser ikke problemet.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 14:01 #1
Jeg har fundet omtalte knap på min bærbare, men den står på "on"
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 14:02 #2
Der er en diode på den bærbare med et trådløs-ikon, og den lyser ikke.
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 14:22 #3
Og du har været inde i Administrationen af routeren og enablet det Trådløse netværk
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 14:33 #4
leif >> hvordan gør jeg det?
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 14:45 #5
Log ind i Routeren via http://10.0.0.1:2033 og tryk Wireless LAN og sikre at den er enablet
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 14:48 #7
WLAN står som "active"
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 14:58 #8
Hvis du kigger på Wireless LAN -> Wireless -> Er der hak i "Enable Wireless LAN" ?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 15:15 #9
Opsætningen ser sådan ud:

http://mads.8deg.com/zyxel.gif
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 15:26 #10
Så burde du også kunne se det.

Du har ikke sat noge Security på endnu, det anbfaler jeg de gør
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 15:29 #11
Ja, jeg ved godt at jeg skal sætte WEP eller WPA på, men i første omgang skal jeg lige have det til at fungere først.

Det er sgu mystisk.
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 15:33 #12
Hvis Dioden ikke lyser vil jeg mene at dit trådløse netkort enten ikke er installeret korrekt, det er Deaktiveret eller at knappen er misvisende !
s
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 15:39 #13
Jeg har hentet driver til netkortet og installeret og, når jeg kigger på "guiden tilføj hardware" optræder der også:

Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG Network Connection

Jeg tror måske at dioden kun skal lyse når der er forbindelse, men det er jo et gæt.

Hm, jeg bliver vist nødt til at have fat i nogen der kan kigge på den for mig. Jeg er ikke HW-mand...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
04. marts 2007 - 16:38 #14
Men tak for hjælpen Leif. Hvis du lige lægger et svar, så skal du nok få del i pointene når jeg engang finder en løsning.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
05. marts 2007 - 09:27 #15
Jeg sidder nu på et kontor, hvor der er et kørende trådløst netværk, og det dukker heller ikke op på min bærbare, så det er helt klart pc'en der er problemet og ikke routeren.
Avatar billede cycan Nybegynder
05. marts 2007 - 17:43 #16
Hej, har du set under: Start-->Indstillinger-->Netværksforbindelser der er den trådløse Aktiv??
Avatar billede nil.dk Nybegynder
06. marts 2007 - 08:19 #17
cycan >> Den er aktiv for såvidt at ikonet er blåt og ikke gråt. Jeg har forsøgt at deaktivere og aktivere det igen. Men der er et rødt kryds over ikonet.
Avatar billede leif Seniormester
06. marts 2007 - 09:37 #18
Ja, det er det fordi det ikke er tilsluttet nogen netværk.

Hvis den ikke finder nogen netværk hverken hos dig eller andre, så er det fordi at det ikke er ordentlig tændt. Du har ikke et andet program installeret som håndterer dit trådløse netkort ?