Avatar billede jae Nybegynder
07. marts 2007 - 09:07 Der er 9 kommentarer

Word i office 2007 åbnes med to kolonner som standard

Hej,

Jeg har lige installeret Office pakken på min computer. Der er bare en ting som virkelig genere mig. Hver gang jeg åbner det ny-installeret Word 2007 åbnes dokumentet i to kolonner som standart. Hvis jeg ændrer opsætningen lukker Word og åbner det igen, er opsætningen igen i to kolonner.

Hvordan kan jeg ændre dette?

Håber i kan hjælpe - Mvh
Avatar billede jannep Nybegynder
07. marts 2007 - 10:10 #1
Du burde kunne ændre det i normal.dot
Avatar billede jae Nybegynder
07. marts 2007 - 11:51 #2
Ved ikke helt hvad du mener, men jeg har prøvet at ændre "page Layout" - derved bliver kolonnen fjernet, men hvis jeg lukker Word og åbner igen er jeg tilbage til udgangspunktet!
Avatar billede perhol Seniormester
07. marts 2007 - 14:20 #3
Prøv dette.
Luk Word.
Lokaliser filen Normal.dot og slet den.

Min normal dot ligger i mappen
[C:\Documents and Settings\Brugernavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner]
hvor 'Brugernavn' er mit brugernavn.

Når du derefter starter Word igen vil den selv lave en ny normal.dot.
Avatar billede jae Nybegynder
07. marts 2007 - 17:01 #4
Den er fundet og slettet, men helt uden noget ændringer... - hver gang jeg åbner word er det stadig et dokument med to kolonner/spalter?

Andre gode forslag?
Avatar billede perhol Seniormester
07. marts 2007 - 17:35 #5
Var Word lukket da du slettede?
Led evt. efter alle forekomster af normal.dot på dine drev og slet dem
Avatar billede jae Nybegynder
07. marts 2007 - 18:10 #6
Jeg har søgt efter filerne på mit C-drev uden helt - måske skal jeg lige nævne at det er på min computer på arbejdet, ved ikke om det gør nogen forskel?
Avatar billede perhol Seniormester
07. marts 2007 - 19:06 #7
Hvis du har installeret fra installationsfiler på jeres netværk kan jeres netværksadministrator have bestemt at i skal bruge en normal.dot der ligger på et netværksdrev.
Hvis dette er tilfældet har du sikkert ikke adgang til at slette eller ændre den.
Spørg jeres netværksadministrator.
Avatar billede jae Nybegynder
08. marts 2007 - 08:58 #8
Så er problemet løst - tak for hjælpen!
Hvis du vil have nogle point skal du lige sende et svar istedet for en kommentar!

Tak for hjælpen

Vh
Avatar billede perhol Seniormester
08. marts 2007 - 21:40 #9
Et svar ;-)