Avatar billede arkanis Nybegynder
08. marts 2007 - 13:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forminsk C: i vista

Hey
jeg har købt en ny pc og med den er der en harddisk på små 400gb
den er delt i 2 drev.
1. C: på 460gb ( Windows...)
2. D: på 5 gb ( recovery)

Nu kunne jeg godt tænke mig at mit windows (Vista) lå på et drev med 40gb på og de sidste 420gb kunne jeg bruge til programmer og spil og ligende...

jeg har prøvet at bruge det indbygget partitions program men det tillader kun at jeg halvvere mit drev.

så har jeg prøvet med "cmd" en eller anden komando kaldet "diskpart" og noget med "shrink" men kan ikke helt finde ud at det.

Er der nogen der kender en nem og gratis måde man kan gøre dette på ?

Ps Det skal noget der fungere på Windows vista.
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2007 - 13:34 #1
Du kan sagtens gøre det i Vista, her er en vejledning.
http://www.tech-recipes.com/rx/1593/vista_shrink_partition
Avatar billede morhan Novice
08. marts 2007 - 13:43 #2
Vistas kan ikke flytte rundt med data. Dvs du kan kun formindske, hvis der ikke ligger data på den plads du vil frigive. Det kan måske hjælpe at deaktivere pagefilen (midlertidigt) og defragmentere drevet først
Avatar billede morhan Novice
08. marts 2007 - 13:55 #3
http://www.microsoft.com/technet/archive/winntas/tips/winntmag/optntfs.mspx?mfr=true

Der ligger en backup af MFT (MFT mirror) i midten af drevet, så det kan forklare hvorfor du kun kan halvere drevet
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2007 - 14:47 #4
Avatar billede arkanis Nybegynder
08. marts 2007 - 16:18 #5
Hvordan flytter jeg denne MFT ?
Avatar billede arkanis Nybegynder
09. april 2007 - 22:43 #6
Hmm lukker så