Avatar billede mixi Nybegynder
10. marts 2007 - 23:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Gendan PC som da man købte den

Hej eksperter. Har solgt min computer og har overført det jeg skulle gemme til en ekstern harddisk. Nu vil jeg godt slette alt på den jeg har solgt så den er helt clean og som da man købte den.Hvordan gør jeg lige det. Tør ikke lige formatere C drevet.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
10. marts 2007 - 23:25 #1
Det kan du ikke uden at formatere computeren. Der gemmer sig altid nøgler i reg. databasen, små filer i windows mappen, folders, spor af tidl. brugere etc. Medmindre du er sindssygt velvidende om windows og de programmer du har benyttet på computeren kan det ikke lade sig gøre. Formoder du ikke er "sindssygt velvidende" da du ikke tør at formatere den.

Mit bedste råd er: Få en ven til at formatere den. Der er ingen vej udenom.
Avatar billede mixi Nybegynder
10. marts 2007 - 23:43 #2
Havde en gammel compaq hvor der var sådan en cd-rom med som lige kunne genskabe computeren.. Kan man slet ikke det med de nye nu ?
Avatar billede rebecca Novice
10. marts 2007 - 23:55 #3
Hvis du har købt pc med styresystemet osv.installeret er der flere muligheder, 1 du har 1 cd hvormed du kan reetablere pc'en så den bliver som da du købte den, 2 der er lavet en partion på din harddisk hvor styresystemet ligger og som du så kan bruge til at reetablere pc'en med.

Hvilken pc drejer det sig om??
Avatar billede zypher212 Nybegynder
10. marts 2007 - 23:56 #4
Den CD du omtaler formaterer c drevet :)

Det samme gør en Windows CD.

Nyere computere bruger stadig tit dette trick. Det er dog helt afhængig af hvilket mærke det er. Hvilket du selfølgelig ikke skriver =)

Hvis det er selvbyg, er der ikke anden vej end "format c:" :)
Avatar billede mixi Nybegynder
10. marts 2007 - 23:58 #5
Det er en Packard Bell ixtreme 6348
Avatar billede mixi Nybegynder
11. marts 2007 - 00:03 #6
købt fra ny af..og ikke lavet noget ved den..
Avatar billede rebecca Novice
11. marts 2007 - 00:22 #7
Prøv at kigge i manualen der står sikkert hvordan du gør sikkert noget med at trykke F11 eller F12 ved opstart af pc'en
Avatar billede mixi Nybegynder
11. marts 2007 - 00:43 #8
Det må jeg gøre imorgen. Den ligger på loftet..Og nu det sengetid..
Avatar billede peet-49 Novice
11. marts 2007 - 08:07 #9
Tryk Ctrl+F11 under opstart, så startes recovery
Avatar billede mixi Nybegynder
11. marts 2007 - 10:24 #10
NTLDR mangler skriver den ..Når jeg har trykket Ctrl og F11
Avatar billede mixi Nybegynder
11. marts 2007 - 10:28 #11
Næh nu prøvede jeg lige igen og nu ser det ud til at den godt kunne..Ja den er der nu og spør om jeg vil gendanne den som da jeg købte den..Smid et svar til dine point og tak for hjælpen og også til jer andre..
Avatar billede mixi Nybegynder
11. marts 2007 - 10:41 #12
Undskyld--Men var vist lidt hurtig der.Havde lige overset Rebecca.Hun kom jo også med løsningen..Mig der var træt igår og så det ikke lige.Point går til Rebecca.
Avatar billede rebecca Novice
11. marts 2007 - 18:06 #13
Behold du blot dine point eller giv dem til peet-49
Mvh.Rebecca

Ps..Godt du fik det til at virke :o)
Avatar billede peet-49 Novice
11. marts 2007 - 21:00 #14
Jeg springer over - har vist point nok.
Avatar billede peet-49 Novice
12. marts 2007 - 21:51 #15
Lav et svar og accepter dig selv.
Avatar billede mixi Nybegynder
13. marts 2007 - 08:33 #16
I er bare supe cool herinde..Tak for hjælpen :-)
Avatar billede peet-49 Novice
13. marts 2007 - 08:38 #17
Selv tak.
Avatar billede hardtimesgamer Nybegynder
28. november 2012 - 20:03 #18
hej jeg har samme problem min advent bærbar vil ikke starte recovery når jeg trykker CTRL. F11