Avatar billede louis4 Nybegynder
11. marts 2007 - 20:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter jeg kode på mit trådløse netværk?

Jeg har en tråløs forbindelse, som jeg selvfølgelig ikke vil have alle mulige skumle typer til at bruge. Hvordan får jeg sat en kode på? Jeg kan ikke helt finde ud af at få windows til at lave en kode.

Jeg har win XP
Avatar billede olehen Nybegynder
11. marts 2007 - 21:59 #1
Du bør nok lige studere din brugsanvisning for din trådløse router.

Du skriver intet om hvilket mærke din router er. Som regl skal du bruge denne ip-adresse for at komme ind i din router som skrives i din browser: 192.168.2.1. Så vil der sikkert komme en side frem for din router, hvor den vil vide din adgangskode. Hvis ikke din router før har været sat op så skal du sikkert bruger følgende password: admin"router navn". Den finder du som sagt også i din brugsanvisning - der finder du også den eksakte ip-adresse hvis ikke den jeg har angivet er den rigtige..

Inde på din router finder du en opsætningsside hvor der står noget om wap eller wep kryptering. Du vælger en af disse metoder og angiver et password. Dette skal du så også sætte op på din computers trådløse modtager.

Så skule det funke.. Der er også andre muligheder for at begrænse adgang for andre men igen - det afhænger af routeren.

Håber du finder din brugsanvisning ellers prøv søg efter den på routerens firmanavn som webside. Hvis der er flere spørgsmål så bare fyr løs.
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 01:05 #2
Jeg har en SMCWBR 14-G2 router.
Jeg har også tidligere stillet et spørgsmål til den, http://www.eksperten.dk/spm/759938, men da jeg ik ku få det til at virke tippede en ven mig om at jeg bare kunne bruge windows til at konfigurere det.
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 01:06 #3
Jeg har lige prøvet at taste min ip ind i browseren, og jeg blev rigtigt nok bedt om adgangskode. det virker ik at skrive adminsmc-br-g2
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
12. marts 2007 - 08:18 #4
Hej Igen!!!
Jeg er ked af det ikke virkede sidste gang. Har du installeret software til det trådløse netværk. I givet fald hvis du har en grøn eller rød "computer" nederst i højre hjørne, skal du klikke på den og finde security. Her skal indtastes key 1 koden som du har indtastet i routeren... lige som sidste gang!! Der kan nemlig godt opstå "forvirring" fra pc´ens side hvis du har software installeret,men prøver at logge på via Windows. Koden til routeren er... smcadmin
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 12:39 #5
Lige nu har jeg ikke installeret software til routeren. Det havde jeg dog dengang jeg forsøgte din gennemgangm flemming. Jeg har også sat et password flere gange, og måske er det derfor, at når jeg nu intaster min ip, at jeg så ik kan bruge koden smcadmin.

Jeg tænkte så, at så resetter jeg bare routeren, men det kan jeg ik se hvordan man gør. Og manualen siger heller ikke noget om, hvordan man resetter.
Avatar billede olehen Nybegynder
12. marts 2007 - 15:02 #6
Der skal ikke installeres software til routeren men til din trådløse adapter.

Prøv med adminsmc eller smcadmin..

Kig ind på: http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=1&scid=4&pid=1506

Der er en manual i højre side.. Der kan du finde det rigtige password og opsætning af denne router..
Avatar billede olehen Nybegynder
12. marts 2007 - 15:05 #7
Du kan reset ved at trykke på en lille knap med en kuglepen. Den sidder omme bagpå..

Men som Flemming siger så skal du ahve det software installeret til dit trådløse netværk.

Har du aldrig været inde på din router via IP-adresse så er det derfor det ikke virker. Du skal ind og taste samme kode ind så routeren kan genkende din adapter.
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 19:14 #8
Jeg tror jeg har forvirret mig selv, og derved jer. Jeg har fået router og trådløs adapter til samme ting. UPS!
Men nu har jeg fundet den rigtige adgangskode til min router, som hedder Ztxel prestige 2602R-c61 cersion 1.1
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 19:15 #9
Men det er jo sådan set den trådløse router, altså den fra smc, som jeg gerne vil have beskyttet med et password, så andre ikke kan nasse på min forbindelse.
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 19:16 #10
*trådløse adaptor mener jeg selfølgelig
Avatar billede olehen Nybegynder
12. marts 2007 - 20:06 #11
Ja, men du skal oprette din wap eller wep kode i din router under trådløs opsætning. Og så skal du bruge samme kode igen til at sætte op i det software der følger med din adapter. Så virker det..
Avatar billede louis4 Nybegynder
12. marts 2007 - 21:05 #12
Tak for hurtige og vedholdende hjælp.
Men jeg ved ærligt talt ikke, hvordan man opretter den wap eller wep kode i min router.
Avatar billede olehen Nybegynder
13. marts 2007 - 08:13 #13
Du kan komme ind via 192.168.1.1. Password og brugernavn står på side 51 i din brugermanual for en Zyxel Prestige 2602R-61

Link:

http://www.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/P-2602R-61/user_guide/P-2602R-61_3-60.pdf

Reset står der noget om side 52.

Men det produkt du snakker om er jo til IP telefoni og ikke trådløs internet. Bruger du ikke kabel til denne telefonadapter??

http://www.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/P-2602R-61/datasheet/P-2602R-61_1.pdf

Det lyder til du ikke har læst din brugermanual igennem, så før du stiller flere spørgsmål synes jeg du skal sætte dig ned og læse dem igennem. Der vil du helt sikkert finde mange af dine svar. + Der er mange billeder med forklaring på..

Hvis ja - så skal du finde menuen for trådløs indstilling..
Avatar billede louis4 Nybegynder
14. marts 2007 - 21:27 #14
Jeg fostår det simpelthen ikke. En adaptor...sådan en har jeg da ikke. Jeg har min zyxel, som rigtigt nok kan bruges til ip telefoni, men som også fungerer som router for mit internet.
Men jeg troede sådan set, at man bare kunne sætte en kode på den trådløse "afsender, trasnmitter" eller hvad man skal kalde den. Det burde da være muligt at alle der ønskede at få forbindelse til den, sku afgive et password.
Jeg kan godt indtaste et pasword, har også prøvet det som jeg kan logge ind på min zyxel med. Men det hjælper ikke, der kommer ingen kode på mit trådløse netværk, alle kan gå lige ind.
Avatar billede olehen Nybegynder
15. marts 2007 - 11:33 #15
Har du både en SMCWBR 14-G2 router og en Zyxel til din IP? Du har da kabel mellem computer og Zyxel ikke??

Ellers så fortæl hvordan det er forbundet fra din computer til stikket i væggen.

Så vidt jeg kan se er din Zyxel da ikke trådløs så hvad er problemet?
Avatar billede olehen Nybegynder
15. marts 2007 - 11:34 #16
Har du læst manualen igennem???
Avatar billede louis4 Nybegynder
02. april 2010 - 14:56 #17
lukker
Avatar billede 2tomtom Nybegynder
18. april 2010 - 16:41 #18
Jeg må lige bakke op om lois4
Manualen til SMC BR14G2 gir ikke noget entydigt svar på hvordan man sætter et password på sin trådløse forbindelse. Har selv samme router og kan heller ikke finde ud af det, så any help appreciated.

vh