Avatar billede bob_z Nybegynder
14. marts 2007 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forskel på 200 pins SO_DIMM ram blokke

Hej

Jeg sidder med to forskellige blokke ram til en bærbar (Acer Aspire 1350), dels de orginale, og dels en ekstra klods leveret af Fona, produktet hedder Micro Memory MMG2232/512 hvis det siger nogen noget.

Problemet er at disse blokke ser ens ud, med mindre man prøver at sætte dem i computeren. De nye ram passer ligesom ikke helt godt. Kigger man så ekstra godt efter, og sammenligner hvor hakket sidder i de to blokke er den forskudt med ca. 1 milimeter, hvilket forklarer hvorfor de ikke passer særlig godt.

Spørgsmålet er om der er 2 forskellige typer SO-DIMM hvor der er den der lille forskel, eller om det er en produktionsfejl.

Er der nogen der ved det??
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2007 - 21:10 #1
Der er 200pins SoDimm DDR og 200pins SoDimm DDR2
Avatar billede bob_z Nybegynder
14. marts 2007 - 21:15 #2
OK. Og der er der så kun 1 milimeters forskel ??

Jeg har researched lidt på nettet, og mener at den orginale blok er SODimm 200 pins 333/PC2700 og den nye er noget DDR2-533mhz. Så de burde altså være forskellige, ikke sidde i den samme maskine ??
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2007 - 21:17 #3
De virker ikke i samme maskine, 533 er ddr2 ram.
Avatar billede bob_z Nybegynder
14. marts 2007 - 21:22 #4
Så staklen der har voldet en ddr2 blok i sin (dog halvgamle) Acer, og herefter tændt den, kan godt begynde at se sig om efter en nyere model... ?? Går ud fra at der har været massiv kortslutning i slottet når man forskyder en ramblok med en milimeter, det er jo ikke fordi der ligefrem er meget plads mellem "pinnene" på sådan en fætter

Godt det ikke var mig.. laver bare dammage control.. :-)

Tak for svaret..
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2007 - 21:23 #5
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2007 - 21:24 #6
Takker for point. Ved ikke hvordan man kan få den i soklen, de passer ikke fysisk, der må være brugt vold.
Avatar billede bob_z Nybegynder
14. marts 2007 - 21:26 #7
Computeren vil slet ikke starte.. mener du ikke "bundkortet" i den kan være brændt af?? Eller vil det bare være rammene??

Hvis det bare er rammene, burde computeren jo starte hvis man tager de nye ud..