Avatar billede bucephalus Praktikant
15. marts 2007 - 18:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Ekstern Harddisk

Jeg har en ekstern harddisk af mærket "Maxtor One Touch".

Den har altid virket, men da jeg i går defragmenterede, gik computeren ned.

Ved genopstart kan den godt finde den eksterne harddisk, men den kommer frem med følgende:

"Disken i drev f: er ikke formateret.
Skal den formatere nu - Ja / Nej".

Det har jeg af naturlige grunde svaret nej til.

Er der nogen der en ide om hvad der er galt, og hvordan jeg kan redde data på min eksterne harddisk?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. marts 2007 - 19:39 #1
Den har muligvis mistet partition tabellen. Prøv at se her, under mistede data.
http://www.helgec.dk/indhold.html
Avatar billede boogie26 Nybegynder
15. marts 2007 - 19:45 #2
hvis du har defragmenteret og den gik ned og skriver det nu som du siger.Så er jeg bange for at den har ødelagt partitionen  eller din fat/ntfs filsystem på din hdd
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2007 - 19:53 #3
Avatar billede bucephalus Praktikant
17. marts 2007 - 07:57 #4
Helgec du er en livesaver!!

Det lykkedes ved hjælp af sidst nævne link at genskabe alt data.
For jeg kunne bruge "write" skulle den dog lige "analyserer" hele disken hvilket tog en 8-10 timer.

Send endeligt et svar
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2007 - 08:11 #5
Tja! tid er penge, men når man tænker på hvor mange  sectorer programmet skal igennem forekommer 10 timer pludseligt mere rimelig. God week-end